جدال دستیارهای صوتی؛ عملکرد بهتر گوگل ناو نسبت به سیری در جدیدترین آزمایشات

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد در نبرد دستیارهای صوتی همراه، گوگل ناو از سیری اپل پیشی گرفته و عملکرد بهتری دارد. حداقل آزمایشات صورت گرفته توسطGene Munster تحلیلگر موسسه Piper Jaffray برتری نسبی گوگل ناو به سیری را نشان می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با وجود سیری اپل، گوگل ناو و کورتنای مایکروسافت، دستیارهای شخصی به تدریج به چیزی فراتر از یک قابلیت کلیدی گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شوند. اما هنوز هم چالش‌هایی در مسیر این دستیارهای صوتی وجود دارد. آن‌ها به راحتی ممکن است تا با درک اشباه لغات شما، منظور شما را اشتباه متوج شوند، همچنین ممکن است در پیدا کردن پاسخ صحیح سوالات شما دچار مشکل شوند. از این رو دستیار صوتی که منظور کاربر را بهتر متوجه شود و پاسخ مناسبتری را به او دهد، بدون تردید یک مزیت رقابتی فوق‌العاده برای سیستم عامل مرتبط با خود ایجاد می‌کند.

برخلاف نتایجی که در آزمایشات صورت گرفته در دی ماه سال گذشته شاهد آن بودیم، حالا دستیار صوتی گوگل با فاصله ناچیزی بهتر و صحیح‌تر از سیری اپل عمل می‌کند.

Gene Munster از 800 سوال مختلف در زمینه‌های اطلاعات منطقه‌ای، تجارت، مسیریابی، اطلاعات عمومی و دستورات متعلق به سیستم عامل استفاده کرد. نصف این سوالات در فضای بسته و نیم دیگر آن‌ها در فضای آزاد برای گوگل ناو و سیری مطرح شدند. گول ناو و سیری در دو مورد؛ درک سوال مورد پرسش و میزان پاسخ صحیح به آن‌ها بررسی شدند. گوگل ناو به 86 درصد از سوالاتی که بطور درست متوجه شده بود، پاسخ صحیح داد و این رقم برای سیری 84 درصد بود. دی ماه سال گذشته و در جریان آزمایشی مشابه این آمار بصورت 83 درصد در برابر 81 درصد به نفع سیری اپل بود.

در جریان این آزمایش گوگل ناو در پاسخ به سوالات مربوط به مسیریابی و اطلاعات منطقه‌ای همچنین اطلاعات عمومی بسیار خوب عمل کرد و اگرچه در پاسخ به دستورات مربوط به سیستم عامل رشد خوبی داشته ولی نسبت به سیری عملکرد ضعیف‌‌تری را از خود به نمایش گذاشت.

نکته جالب این بود که سیری اپل موفق شد تا خود به تنهایی، 4 درصد از سوالات مطرح شده را بدون این که فرد پرسشگر را به موتورهای جستجو یا وبسایتی ارجاع دهد، پاسخ گوید که این رقم در مقایسه با عملکرد دی ماه سال گذشته سیری که در پاسخ به کمتراز 1 درصد سوالات بدون نیاز به موتورهای جستجو و وب‌سایت‌ها موفق شده بود، پیشرفت خوبی محسوب می‌شود. همچنین سیری تنها در 3 درصد از سوالات از موتور جستجوی گوگل استفاده کرد. سیری برای جستجو  بینگ و برای سوالات مربوط به مسیریابی نقشه‌های اپل را به صورت پیش‌فرض مورد استفاده قرار داد.

در نهایت گوگل ناو از این آزمایش نمره B را کسب کرد (سال گذشته نمره گوگل ناو C+) بود و سیری نیز با کسب نمره B- (نمره سیری نیز در سال گذشته C+ بود) به کار خود پایان داد. شما هم در صورتیکه تجربه کار با دستیارهای صوتی را دارید، لطفا در قسمت نظرات از مزایا و معایب آن‌ها برای خوانندگان زومیت بگویید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات