شیائومی از تلفن Mi4 با ظاهر مشابه آیفون و سخت‌افزار قدرتمند رونمایی کرد

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی تولیدکننده مطرح چینی تلفن‌های هوشمند از محصول جدید خود با نام Mi4 رونمایی کرد. این تلفن به سخت‌افزار قدرتمند شامل پردازنده‌ی Snapdragon 801، حافظه رم ۳ گیگابایت و اندروید کیت‌کت مجهز شده است.
تبلیغات

چندی پیش در زومیت در باره Mi4 خواندید و این تلفن امروز رسما در چین رونمایی شد. شاید هیچ‌وقت شاهد عرضه جهانی این تلفن و حضور آن در بازار کشور نباشیم، اما از آنجایی که شیائومی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در جهان است، بد نیست با محصول جدید این کمپانی آشنا شوید.

تلفن جدید این کمپانی چینی شباهت نزدیکی به آیفون اپل دارد. شیائومی پیش از این نیز تبلت‌های Mi Pad را با طراحی شبیه به iPad Mini  راهی بازار کرده بود.

Mi4 به پردازنده Snapdragon 801 با ۴ هسته‌‌ی ۲.۵ گیگاهرتز مجهز شده است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این تلفن می‌توان به ۳ گیگابایت حافظه رم، ۱۶ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و پشتیبانی از شبکه 4G اشاره کرد.

mi4adR

برخلاف آنچه پیش از این در شایعات شنیده بودیم، Mi4 به صفحه نمایش ۵.۵. اینچ با رزولوشن QHD (معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز نشده است و در عوض شیائومی ترجیح داده تا در آن از یک نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کند. شیائومی از نظر باتری نیز در این تلفن کم نگذاشته و از یک باتری ۳٫۰۸۰ میلی آمپر ساعتی بهره برده است که به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع تنها در یک ساعت قادر است شارژ آن از ۰ به ۶۰ درصد برسد.

Mi4 از سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت بهره می‌برد که رابط کاربری اختصاصی شیائومی با نام MIUI بر روی آن نصب شده است. این کمپانی همچنین وعده داده که به زودی نسخه جدید از رابط کاربری خود را با نام MIUI 6 منتشر خواهد کرد.

نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی Mi4 با قیمت حدود ۳۲۲ دلار در بازار چین و تایوان به فروش خواهد رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات