اپل نسخه آزمایشی چهارم از iOS 8 و OS X Yosemite را منتشر کرد

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
دو هفته پس از انتشار نسخه آزمایشی سوم از iOS 8، اپل نسخه چهارم آن را نیز در کنار نسخه جدید آزمایشی از  OS X Yosemite در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است. در این نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل، علاوه بر رفع مشکلات نرم‌افزاری و اعمال بهبود‌های سیستمی، چند قابلیت جدید نیز اضافه شده است.
تبلیغات

بسته بروز رسانی iOS 8 در اختیار توسعه دهندگان این پلتفرم قرار گرفته است، اما اگر مایل به نصب آن روی آیفون یا آیپد خود باشید می‌توانید با خرید اکانت توسعه‌دهندگان از سایت‌های غیر رسمی، این بسته را در وب‌سایت‌های غیر رسمی دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. با این حال از آنجایی که iOS 8 در فاز توسعه است، پیشنهاد می‌شود تا ارائه نسخه نهایی تحمل کنید و از نصب آن بر روی ابزار اپلی خود اجتناب کنید.

در نسخه جدید iOS 8، مشکل مربوط به عدم کارکرد صحیح نرم افزار FaceTime در زمان چرخش صفحه نمایش رفع شده است. اپلیکیشن‌هایی که براساس موقعیت جغرافیایی پیشنهاداتی را به کاربر می‌دهند دیگر قادر به نمایش اطلاعات بر روی صفحه قفل گوشی نیستند. هنوز مشخص نیست که این قابلیت از iOS حذف شده یا اپل آن را بصورت موقت غیر فعال کرده است. نرم‌افزار Bug Reporter در چهارمین نسخه بتا از مرحله آزمایشی به نهایی وارد شده است تا توسعه دهندگان بتوانند به راحتی مشکلات iOS را به گوش اپل برسانند.

سرویس‌های دیگری که در نسخه‌های قبلی iOS 8 با مشکلات مختلفی روبرو بودند، بهینه شده و باگ‌های مربوط به آن‌ها رفع شده است. از جمله نرم‌افزارها و سرویس‌هایی که بروز شده‌اند می‌توان به CarPlay, CloudKit, Contacts, Document Providers, Extensions, Family Sharing, فایل سیستم، Find my Friends, فونت‌ها, Game Center, Handoff, HealthKit, iAd, iCloud Drive, iCloud Keychain, Keyboards, Localization, Messages, Metal و OpenGL, برنامه پخش موزیک, اپلیکیشن Newsstand, مرکز اعلانیه‌ها Phone, Photos, Safari, Siri, Springboard, UIKit, Weather و WebKit اشاره کرد.

امروز اپل نسخه آزمایشی چهارم برای سیستم‌عامل OS X Yosemite را نیز منتشر کرد. در این نسخه از سیستم‌عامل مخصوص کامپیوترهای شخصی، چند مشکل نرم‌افزاری که توسعه دهندگان گزارش کرده بودند رفع شده است. از جمله موارد رفع شده می‌توان به مشکل همگام سازی اطلاعات در iCloud Drive و عدم اجرای نسخه‌های قدیمی‌تر از 3.5.1 نرم‌افزار Aperture اشاره کرد.

دیگر تغییرات ایجاد شده در OS X Yosemite مربوط به اپلیکیشن‌های CloudKit, Extensions, Family Sharing, Finder, Handoff, iBooks, iCloud, iPhoto, Markup, Phone Calls, Safari, SMS و developer tools می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات