تیم ایرانی هاوین ۲ رکورد مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی را شکست

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این در زومیت خواندید که تیمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با خودروی خورشیدی هاوین ۲، راهی مسابقات جهانی در آستون آمریکا شده تا در میان تیم‌های حاضر از دانشگاه‌های نام آشنای جهان، خودنمایی کند. این تیم در دور اول رقابت‌ها، رکورد پیست مسابقات را از آن خود کرد.
تبلیغات

 تنها تیم ایرانی حاضر در این مسابقات که به‌همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، روانه‌ی این مسابقات شده، نه‌تنها مرحله‌ی اول مسابقات را با موفقیت به پایان برد، بلکه توانست تا یک دور پیست Circuit of Americas را در زمانی برابر 4 دقیقه و 56 ثانیه طی کند که یک رکورد برای خودروهای خورشیدی حساب می‌شود.

HavinInt

شاید اهمیت این برد زمانی بیشتر جلوه نماید که بدانید دانشگاه میشیگان پس از هاوین ۲ با ثبت رکورد 5 دقیقه و ۵ ثانیه دوم شده و دانشگاه تکنولوژی ماساچوست، یا همان MIT نام آشنا، با عدم کسب حداقل امتیازات لازم در این دور، از ادامه‌ی مسابقات حذف شده است.

این مسابقات با حضور 31 تیم از دانشگاه‌های مختلف جهان در ایالات متحده‌ی آمریکا در حال برگزاری است. امیدواریم تا تیم اعزامی کشورمان، با کسب عنوان اول، نام کشور عزیزمان را بار دیگر و در عرصه‌ی فناوری بر سر زبان‌ها جاری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات