ZTE تلفن‌های‌هوشمند خود را با کمترین تغییرات در اندروید روانه‌ی بازار می‌کند

دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از ویژگی‌های مثبت سیستم‌عاملی چون اندروید، قابلیت ایجاد تغییرات در آن به‌دلیل متن‌باز بودن این سیستم‌عامل است، بطوریکه شاهد اعمال تغییرات گسترده توسط برخی از تولید‌کنندگان همچون آمازون و نوکیا هستیم. حال ZTE سیاست متفاوتی پیش گرفته و درصدد اعمال کمترین تغییرات در سیستم‌عامل اندروید موجود در تلفن‌های‌هوشمند خود است.
تبلیغات

 هرچند گاهی تغییرات و ارائه‌ی نسخه‌های غیرگوگلی اندروید، همچون آنچه که آمازون در محصولات خود ارائه‌ می‌دهد، تجربه‌ی کاربری مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما به‌واقع در برخی از موارد نیز اعمال تغییرات به‌هیچ وجه باب طبع کاربران نبوده و منجر به پیچیده شدن استفاده از اندروید می‌گردد. حتی در برخی موارد، تغییرات گسترده در رابط‌کاربری سیستم‌عامل اندروید، منجر به ناراحتی گوگل نیز شده است. برای مثال می‌توان به کمپانی کره‌ای سامسونگ اشاره کرد که تغییرات گسترده‌ در رابط‌کاربری Magazine UX و شباهت آن به رابط‌کاربری کاشی وار ویندوز، منجر به آزردگی گوگل شده بود.

گوگل ترجیح می‌دهد تا کمپانی‌ها سرویس‌های گوگل را زیر انگشتان کاربران خود قرار دهند، چراکه فلسفه‌ی اصلی اندروید استفاده از خدمات گوگل به‌منظور افزایش کاربران و در نتیجه بالا رفتن درآمد‌های تبلیغاتی است. از این‌رو برخی از تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است رابط‌کاربری مورد استفاده در محصولات خود را به نگرش گوگل نزدیک‌تر کرده، یا به آنچه که گوگل روی سیستم‌عامل خود ارائه می‌دهد، اکتفا کنند. کمپانی چینی ZTE از جمله‌ی این تولیدکنندگان است که در تلفن‌هوشمند Blade Vec 4G خود که هفته‌ی آتی عرضه می‌شود، از لانچر گوگل ناو به‌عنوان رابط‌کاربری بهره برده است. کاربران تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی ZTE قادر خواهند بود تا به‌راحتی از سرویس‌های گوگلی اندروید استفاده نمایند.

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات