خط ویژه کاربران موبایل در پیاده‌رویی در واشنگتن: مسئولیت حرکت در این مسیر بر عهده خود شما است!

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
در بزرگراه‌ها سه یا حتی پنج باند وجود دارد و هر باندی محدوده سرعتی خودش را دارد. در بسیاری از خیابان‌های شهری می‌بینیم که مسیر عبور و مرور اتوبوس شهری مجزا است، یا یک مسیر مخصوص دوچرخه‌سواران در نظر گرفته شده است. اما به نظر می‌رسد به زودی پیاده‌روها نیز به دو مسیر مختلف تقسیم خواهند شد؛ مسیر عادی و مسیر کاربران تلفن همراه!
تبلیغات

مسیری که که در تصویر مشاهده می‌کنید توسط دست‌اندرکاران یک برنامه تلویزیونی به نام Mind Over Masses ایجاد شده است. این برنامه که به سفارش شبکه تلویزیونی نشنال جئوگرافیک ساخته می‌شود، به بررسی تغییر رفتار مردم نسبت به شرایط مختلف می‌پردازد.

آنها در سمت چپ پیاده‌رویی در مرکز شهر واشینگتون دی.سی عبارت «بدون تلفن همراه» و در سمت راست عبارت «تلفن همراه: مسئولیت حرکت در این مسیر بر عهده خود شما است» را نوشتند.

cellphone-lane

این آزمایش چندان خوب پیش نرفت. بسیاری از مردمی که در حال کار با تلفن همراه خود بودند اصلا متوجه نوشته‌ها نشدند. البته طبیعی هم بود، چرا که آنها کاملا خیره به نمایشگر تلفن همراه خود بودند و جز آن چیزی را نمی‌دیدند. وقتی هم کاربران تلفن متوجه نشانه‌ها می‌شدند سریعا با تلفن خود از این نوشته‌ها عکس می‌گرفتند.

هنوز مشخص نیست که این مسیر اختصاصی کاربران تلفن همراه بر روی زمین باقی خواهد ماند، اما امید می‌رود که این کار حداقل برخوردهای افراد با یکدیگر در پیاده‌روها را کمتر کند. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که در هنگام راه رفتن پیامک ارسال می‌کنند، خواهشمندیم کمی به اطرافیان خود احترام بگذارید و هر از گاهی به اطراف هم نگاهی بیاندازید؛ شاید خط ویژه‌ای برای شما در نظر گرفته شده باشد!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات