جدال گوگل و سامسونگ، این بار بر سر ساعت‌های‌هوشمند

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ بزرگ‌ترین شریک سخت‌افزاری گوگل است، از این‌رو این دو کمپانی روابط نزدیکی را با یکدیگر دارند، بطوریکه گاهی اوقات برخی از سیاست‌های این دوکمپانی، منجر به آزردگی خاطر دیگری می‌شود که گویا در آخرین مورد، بحث بر سر ساعت‌های‌هوشمند و سیستم‌عامل مناقشه برانگیز تایزن سامسونگ است.
تبلیغات

براساس گزارش‌‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد لری‌پیج از روی آوردن سامسونگ به سیستم‌عامل تایزن در عرضه‌ی ساعت‌های‌هوشمند دل خوشی ندارد و همکاری با ال‌جی نیز در زمینه‌ی عرضه‌ی ساعت‌های‌هوشمند مبتنی Android Wear به میزان کافی وی را راضی نکرده است. گزارش‌ها حکایت از آن دارند که مدیرعامل گوگل و قائم‌مقام سامسونگ، جی‌لی گفتگوهای خصوصی سفت و سختی را داشته‌اند. شنیده‌ها نشان از اظهار نارضایتی گوگل و لری‌یچ در مورد سرمایه‌گذاری بیشتر سامسونگ روی ساعت‌های‌هوشمند تایزنی در مقایسه‌ی با گیرلایو مبتنی بر Android Wear دارد. سامسونگ اعلام کرده است که تایزن در برنامه‌های آتی این کمپانی نقش چندان پررنگی نخواهد داشت، هرچند باید این نکته را نیز در نظر گرفت که کره‌ای‌ها موفق به عرضه‌ی اولین تلفن‌هوشمند تایزنی در زمان مقرر نشدند.

گیر لایو سامسونگ در واقع همان گیر ۲ با مشخصات سخت‌افزاری یکسان است که سیستم‌عامل Android Wear بر روی آن نصب شده است. این بدین معنا است که سامسونگ برای تولید یک ساعت‌هوشمند مبتنی بر اندروید، زحمت چندانی به خود نداده. گوگل و سامسونگ، پیش از این نیز به‌دلیل تغییرات سامسونگ در ظاهر اندروید بحث‌ها و مشکلاتی را با یکدیگر داشتند. گوگل از تغییراتی که سامسونگ در ظاهر سیستم‌عامل اندروید ایجاد می‌کند، راضی نیست. به‌گفته‌‌ی شماری از کارشناسان، علی‌رغم درگرفتن چنین بحث‌هایی، این دو کمپانی در ماه‌های اخیر و بصورت پشت پرده ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند که به‌نظر در مورد موضوعات بسیار مهم‌تری در حال همکاری هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات