نسخه جدید Google Docs و Google Sheets با قابلیت پشتیبانی از اسناد Word و Excel ارائه شد

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی دو اپلیکیشن  Google Docs و Google Sheets یک بروزرسانی نسبتا مهم دریافت کرده‌اند که مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و امکانات ویرایشی را به آن‌ها افزوده است. افزون بر این مقداری تغییر اساسی در رابط کاربری این دو برنامه نیز از طریق این بروزرسانی ارائه شده است.
تبلیغات

در اپلیکیشن Google Docs، تمامی امکاناتی که از پیش می‌شناختیم همچنان در دسترس قرار دارند که البته تعدادی ویژگی جدید بر آن‌ها افزوده شده است. قابلیت ویرایش اسناد Word و نیز گرفتن خروجی تحت ساختار Word بصورت مستقیم از درون اپلیکیشن احتمالا مهم‌ترین قابلیت افزوده شده به این ویرایشگر است. این همان ویژگی است که گوگل طی نطق اصلی مراسم I/O خود بدان پرداخته بود بنابراین باعث خشنودی است که به همین زودی شاهد عرضه‌ی رسمی آن هستیم.

docs3

مجموعه ویژگی‌های جدید ارائه شده در نسخه جدید اپلیکیشن Google Docs تاثیر برانگیز بوده و اختیارات و امکانات کافی را برای انجام کارهای اداری در هر جا و با استفاده از هر دستگاهی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با در نظر گرفتن کنترل بالایی که این برنامه برای تنظیم متن و سبک و سیاق سند در اختیارتان قرار می‌دهد بعید است که در حالت عادی به یک کامپیوتر و نرم‌افزارهای تخصصی‌تر برای ترتیب اثر دادن به پرونده‌ها نیاز پیدا کنید. گوگل تلاش نموده در این نسخه مهم‌ترین بخش‌های اپلیکیشن Quickoffice را در دل Docs جای دهد.

googlesheets

در صورتی که به سر و کله زدن با صفحات گسترده نیاز داشته باشید، اپلیکیشن Google Sheets به خوبی شما را پوشش خواهد داد. با استفاده از نسخه‌ی جدید این برنامه کاربر قادر است نسبت به ساخت، ویرایش و خروجی گرفتن صفحات گسترده‌ی Excel بپردازد که همگی از طریق یک رابط کاربری جدید در اختیار شخص قرار می‌گیرند.

اکنون در Google Sheets یک آپشن همیشه در دسترس برای افزودن عملکردها به صفحه‌گسترده وجود دارد. علاوه بر این تقریبا تمامی کنترل‌های مربوط به ساختار متن و پرونده نیز همانند آنچه در اپلیکیشن Docs ارائه شده بود در دسترس کاربر قرار دارد.

sheets3

البته از آنجا که با دو مورد از اپلیکیشن‌های گوگل روبرو هستیم، قابلیت کار گروهی بر روی اسناد در یک زمان به خوبی فراهم است و تمامی تغییرات بصورت خودکار ذخیره می‌شوند. علاوه بر این کاربر می‌تواند در حالت آفلاین نیز نسبت به ویرایش اسناد اقدام کند که در این حالت به محض اتصال به اینترنت، تغییرات همگام‌سازی خواهند شد.

از منظر طراحی نیز هر دو اپلیکیشن Docs و Sheets در حال نزدیک شدن به مفاهیم متریال دیزاین گوگل هستند؛ این زبان طراحی تا پاییز امسال به تمامی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل تسری خواهد یافت. هر دو اپلیکیشن به یک نوار عملکرد رنگارنگ مجهز شده‌اند (که البته پیش از بروزرسانی نیز شاهد آن بوده‌ایم) و گزینه‌ی افزودن پرونده نیز بصورت شناور در دسترس قرار می‌گیرد و روند اضافه کردن اسناد جدید را ساده می‌کند.

این بروزرسانی بصورت مرحله‌ای در حال ارائه است و در صورتی که هنوز شاهد نسخه‌های جدید در گوگل پلی نیستید کافی است اندکی صبر پیشه کنید تا دستگاه شما نیز از این بروزرسانی بهرمند شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات