با بازی Smarty Pin گوگل، معلومات عمومی و جغرافیایی خود را از طریق نقشه‌ی گوگل افزایش دهید

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز گوگل سرویس جدیدی را با نام Smarty Pins معرفی کرد که در واقع می‌توان آن را یک بازی با محتوای آموزشی خواند. این بازی جالب مبتنی بر محیط نقشه‌ی غول جستجو است و محتوای آن مخلوطی از انواع سوالات در حوزه‌های مختلف با محوریت جغرافیایی برای مشخص کردن روی نقشه است.
تبلیغات

همچون بسیاری از سرویس‌ها و امکاناتی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، این سرویس نیز برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. اما محتوای این بازی جذاب است و بد نیست تا با آن آشنا شویم. در صورتی که از سرویس نقشه‌ی گوگل استفاده کرده باشید، با قابلیت جستجو در این سرویس آشنا هستید. با وارد کردن بخشی از نام یک محل، گوگل لیستی از مکان‌های موجود با نام مورد نظر را برای شما نمایش می‌دهد و کاربران با انتخاب گزینه مورد نظر خود، روی نقشه، محل مرتبط را مشاهده می‌کنند. حال این بازی ساختاری معکوس دارد. در این بازی سوالاتی از کاربر پرسیده می‌شود که رابطه ی نزدیکی با اطلاعات جغرافیایی دارد. برای مثال می‌توان به تصویر زیر اشاره کرد که در آن محل تولد شماری از افراد شناخته شده مورد سوال واقع می‌شود و کاربر باید شهر مورد نظر را یافته و پین را روی آن قرار دهد.

SmartyPinInt

کاربران برای پاسخ به هرسوال ۱۵ ثانیه وقت دارند و در صورت عدم پاسخ صحیح به سوال، با جریمه‌هایی نیز همراه خواهند شد که می‌توان به کسر 1600 کیلومتر از امتیاز اولیه که در اختیار کاربر قرار گرفته اشاره کرد. در صورت پاسخ صحیح نیز سوال بعدی مطرح خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات