شاتر: جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از آسمان برق‌آسا تا پرچم در اعماق دریا و دایناسور پرنده را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬
تبلیغات

آسمان برق‌ آسا

نتیجه ابرهای طوفانی بر فراز شهر ژیلت در ایالت وایومینگ امریکا، رعد و برق‌های زیادی بود که سوژه نخستین عکس این مجموعه شد. کارشناس‌های هواشناسی، باران و تندباد بیشتری را برای این منطقه پیش‌بینی کرده‌اند. (تصویر از دنیل برنر، آسوشتدپرس)

آسمان

آب‌افشانی

یک مامور آتش‌نشانی در حال تماشای چرخ‌بال مخصوصی است که برای عملیات‌های حریق به کار گرفته می‌شود. این چرخ‌بال مشغول عملیات آب‌افشانی بر فراز شعله‌های آتشی است که در نزدیکی آتن، پایتخت یونان زبانه می‌کشند. (تصویر از رویترز)

02 water poper

دست یاری

یکی از کارکنان مجموعه دریایی مشغول کمک به نهنگ کوهان‌دار نوجوانی است که در ساحل کویینزلند استرالیا به گل نشسته است. در نهایت این وال به اعماق آبی دریا بازگردانده شد. (رویترز)

03 دریا

ابرهای چرخنده

در این تصویر که الکساندر گرست، فضانورد اروپایی از ایستگاه بین‌المللی فضایی گرفته و در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، شاهد چرخ خوردن طوفان آرتور بر فراز اقیانوس اطلس شمالی هستیم. (تصویر از ناسا، رویترز)

ابر آسمان

پرتابگر خزنده

راکت قلب عقرب شرکت اوربیتال ساینس حامل تجهیزات مورد نیاز فضاپیمای سیگنس (Cygnus) است. در این تصویر راکت در حال انتقال به سوی سامانه پرتابگر فضایی مستقر در پایگاه هوایی والوپ ناسا در ویرجینیا است. (تصویر از ناسا، گتی ایمجز)

خزنده

دایناسور پرنده

پلاگورنیس ساندرسی (Pelagornis sandersi) گونه‌ای از مرغ‌های دریایی منقرض شده‌ی ما قبل تاریخ است که حدود 25 میلیون سال پیش زندگی می‌کرد. این دایناسور با بالهایی به طول 6.36 متر و با تأیید کارشناسان، بزرگ‌ترین پرنده جهان بوده. (موزه بروس، رویترز)

دایناسور

پرچم در اعماق آب

غواصان مشغول باز کردن پرچم بزرگی روی «ژنرال هایف اف واندربرگ»، یکی از کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده هستند؛ که پنج سال پیش در سواحل فلوریدا غرق شد تا یک صخره مرجانی مصنوعی را تشکیل دهد. (تصویر از رویترز)

پرچم در اعماق دریا

دوش آب سرد

با گرم شدن دمای هوا در فصل تابستان، یک پنگوئن خود را در زیر آبی که از آبشار پارک «بلر درامود سافاری» در اسکاتلند جریان دارد، خنک می‌کند. (تصویر از PA)

دوش
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات