گوگل از این پس نرم‌افزارهای دارای سرویس خرید درون اپلیکیشنی را «رایگان» نمی‌نامد

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به مشکلات ایجاد شده برای کاربران اپلیکیشن‌های رایگانی که امکان خرید سرویس‌ها و ابزارهای بیشتر را در محیط کاربری خود فراهم می‌کنند، گوگل از این پس نرم‌افزارهای دارای سرویس خرید درون اپلیکیشنی را «رایگان» نمی‌نامد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس اعلام کمیسیون اروپا، در حالیکه گوگل به نگرانی‌های این کمیسیون درباره بازی‌های دارای سرویس خرید درون اپلیکیشنی توجه نموده، اپل همچنان ملزم به ارائه یک استراتژی در این زمینه است. بر اساس شکایت صدها پدر و مادر خشمگین، اتحادیه اروپا از هر دو شرکت اپل و گوگل درخواست نموده که روش کسب درآمد در اپلیکیشن‌های رایگان دارای سرویس خرید را تغییر دهند. اتحادیه اروپا با اشاره به اصطلاح گمراه‌کننده «رایگان» و سرویس‌های خرید این دسته از اپلیکیشن‌ها که به صورت مستقیم کودکان را به خرید آیتم‌های جدیدتر و بیشتر ترغیب می‌کند، اطلاع‌رسانی کامل و دقیق در مورد نحوه کسب درآمد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و انتشار اطلاعات تماس تولید‌کنندگان نرم‌افزار را خواستار شده است.

با انتشار این درخواست، گوگل اعلام کرده که اواخر سپتامبر (اوایل مهر ماه)، تغییراتی را در فروشگاه خود به اجرا در خواهد آورد. برای مثال، از این تاریخ، عبارت «رایگان» در کنار بازی‌های دارای سرویس خرید درون اپلیکیشنی درج نخواهد شد. همچنین، این دسته از نرم‌افزارها، با توصیه‌هایی همراه خواهند بود که از ترغیب کودکان به خریدهای بیشتر جلوگیری نمایند.

در همین حال، اتحادیه اروپا اعلام کرده که متأسفانه اپل هنوز راهکار نهایی یا جدول زمانی برای رفع نگرانی‌های مطرح شده ارائه ننموده است. اپل اخیرا در جریان کشمکش حقوقی خود با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) ملزم به نمایش هشدار به کاربران نرم‌افزارهای دارای سرویس خرید شد و در ادامه این مورد در بروز رسانی ۷.۱ سیستم‌عامل iOS پیاده کرد. علاوه بر این اپل ملزم به درج توصیه‌های نظارت والدین (Parental Control) نیز گردیده است.

App Store

پس از بالاگرفتن این مشکل و پیگیری اتحادیه اروپا، اپل در نامه‌ای به موارد مطرح شده پاسخ گفت:

اپل به خود افتخار می‌کند که یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه کنترل و نظارت والدین در صنعت خود محسوب می‌شود. استفاده از سرویس نظارت والدین در اپل، بسیار آسان بوده و  به والدین و کودکان در کسب تجربه کاربری بی‌نظیر و بدون نقص کمک می‌کند. سرویس نظارت والدین در iOS، قدرتمند، خلاقانه و قابل شخصی‌سازی است. در طول یک‌سال گذشته ما از این مسأله مطمئن شدیم که هر اپلیکیشن دارای سرویس خرید درون اپلیکیشنی، به خوبی علامت‌گذاری و مشخص شده است. علاوه بر این ما بخش کودکان را در اپ‌استور را با نظارت دقیق‌تری ایجاد نمودیم که برای کودکان کوچکتر از ۱۳ سال راه‌اندازی شده است.هدف ما ادامه مسیر ایجاد تجربه‌کاربری فوق‌العاده برای مشتریانمان است و در این مسیر برای پاسخ به نگرانی‌های کمیسیون اروپا، با اعضاء این کمیسیون همکاری خواهیم نمود.

حالا باید در انتظار تغییرات احتمالی در محیط فروشگاه‌های گوگل‌پلی و اپ‌استور نشست. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات