تشریح وجود سنسور فرابنفش در گلکسی‌ نوت 4

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ در محصولات اخیر خود نشان داده که به تندرستی و سنجش فاکتورهای سلامتی کاربران توجه ویژه‌ای دارد. شایعات مطرح شده در مورد گلکسی‌نوت ۴ نیز حکایت از بهره‌گیری از سنسور فرابنفش, به‌ منظور سنجش میزان خطر اشعه‌های آفتاب دارند. حال Sam Mobile، با انتشار گزارشی به تشریح ساز و کار این سنسور پرداخته است.
تبلیغات

 سامسونگ در گلکسی S4 علاقه‌ی خود برای یاری رساندن به کاربران در زمینه سنجش فاکتورهای سلامتی بدن را با عرضه‌ی اپلیکیشن S Health نشان داده است. سامسونگ در اولین تجربه‌ی خود با این اپلیکیشن، چندان موفق نبود و از این رو غول کره‌ای در گلکسی‌نوت ۳ با در نظر گرفتن انتقادات و پیشنهادات کاربران، بسیاری از قابلیت‌های غیرکاربردی این سرویس را حذف کرد.

 با عرضه‌ی گلکسی S5، سامسونگ شماری از قابلیت‌های کلیدی مورد نیاز برای سنجش فاکتورهای سلامتی را در تلفن‌هوشمند خود جای داد که از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به سنسور سنجش ضربان قلب کاربر اشاره کرد که برای اولین بار در یک تلفن‌هوشمند به کار گرفته شده است. حال در ادامه این مسیر، سامسونگ در نظر دارد تا سنسور فرابنفش را نیز به‌منظور سنجش اشعه‌های مضر آفتاب در گلکسی‌نوت ۴ تعبیه کند.

تشریح وجود سنسور فرابنفش در گلکسی‌ نوت 4

در صورت تحقق شایعات در مورد تعبیه سنسور فرابنفش در گلکسی‌نوت ۴، این فبلت، لقب اولین محصول مجهز به چنین فناوری را در اختیار خواهد گرفت که کاربران قادر خواهند بود با سنجش میزان اشعه‌ی فرابنفش خورشید، خود را از آسیب‌های آن در امان نگاه‌ دارند. برای استفاده از این سنسور و اندازه‌گیری میزان اشعه‌ی مضر، کاربران باید تلفن‌هوشمند را با زاویه‌ی ۶۰ درجه در جهت تابش آفتاب به‌گونه‌ای قرار دهند که سنسور در معرض تابش آفتاب قرار گیرد.

شدت تابش آفتاب و وجود اشعه‌های مضر به پنج دسته‌ تقسیم شده که شامل Low و Moderate و High و Very Hight‌ و Extreme است. هر یک این دسته‌ها همراه با توصیه‌هایی مبنی بر پیشگیری از آفتاب‌زدگی و مقابله با اشعه‌های مضر همراه خواهند شد.

در صورتی که سنسور مورد نظر میزان اشعه‌های فرابنفش را در دسته‌ی Low (محدوده ۰ تا ۲) قرار دهد، می‌توان با استفاده از عینک‌آفتابی در چنین روزهایی به مقابله با این اشعه‌ها پرداخت. همچنین در صورت حساس بودن پوست، می‌توان به توصیه‌ی سامسونگ از کرم‌های ضد آفتاب با +30 SPF استفاده کرد. ضمناً باید در مواجه با سطوح برفی، ماسه‌ای و همچنین آب نیز خودداری کرد، چراکه اشعه‌ها بازتابیده شده از آن‌ها اثرات سوئی خواهند داشت.

 برای زمان‌هایی که سنسور خبر از شدت Moderate یا میزان ۳ تا ۵ می‌دهد، باید در میانه‌های روز از رفتن زیر آفتاب پرهیز کرد و سعی داشت تمامی سطوح بدن را با استفاده از لباس پوشش داد. همچنین استفاده از کرم‌ضد‌آفتاب با +30 SPF نیز هر دو ساعت یکبار توصیه می‌شود. در این مورد نیز باید از سطوح بازتاباننده‌ی نور آفتاب دوری کرد.

جدول شاخص فرابنفش

با بالارفتن شدت اشعه‌های فرابنفش و رسیدن به مرز High یا مقیاس 6 تا ۷، باید کمتر در معرض آفتاب قرار گرفت و سعی کرد تا از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد‌از ظهر دور از تابش آفتاب بود. همچنین پوشاندن سطح پوست و استفاده از کرم ضد‌آفتاب یا +30 SPF نیز هر دو ساعت یکبار توصیه می‌شود. در این مورد نیز باید از مواجهه با سطوح بازتاباننده‌ی نور دوری کرد.

در باقی دسته‌ها نیز که شامل Very High یعنی ۸ تا ۱۰ و Extreme یعنی ۱۱+ است باید توصیه‌های پیشین را به صورت دقیق رعایت کرد. در این موارد پوشاندن چشم‌ها نیز با استفاده از عینک‌های دودی استاندارد نقش بسیار تعیین کننده‌ای در مقابله با آفتاب سوختگی دارد. شرایط گفته شده برای استفاده از کرم ضد آفتاب در فاصله‌ی زمانی دوساعت، درصورت شنا کردن در دریا یا استخرهای روباز، تغییر کرده و باید پس از خروج از آب نیز از کرم استفاده کرد. ضمناً در صورت نبود آفتاب و ابری بودن هوا نیز شرایط مورد نظر صادق است.

سامسونگ شماری از تصورات اشتباه را نیز در مورد آفتاب سوختگی عنوان کرده است که از جمله‌ی آن می‌توان به عدم آفتاب‌سوختگی در روزهای ابری اشاره کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کره‌ای‌ها، احتمال آفتاب‌سوختگی در روزهای ابری نیز وجود دارد و مواردی چون آب و کرم‌های برنزه کردن نیز افراد را از آفتاب‌سوختگی حفظ نمی‌کنند.

شاید سنسور فرابنفش یکی از بهترین قابلیت‌هایی باشد که سامسونگ برای تعبیه آن روی محصولات خود برنامه‌ریزی کرده است. بسیاری از افراد آگاهی کافی در مورد آفتاب‌سوختگی و اشعه‌ی فرابنفش ندارند که می‌تواند حتی منجر به بروز سرطان پوست نیز شود. یقیناً اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد مضرات و  همچنین راهکارهای مقابله با این مسأله را می‌توان یکی از بهترین قابلیت‌های پزشکی عنوان کرد که سامسونگ در محصولات خود تعبیه خواهد نمود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات