آیا مایکروسافت تاوان تصمیمات اشتباه بالمر را می‌دهد؟

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بعد از اعلام خبر تعدیل 18,000 نفر از کارمندان مایکروسافت توسط ساتیا نادلا قیمت سهام این شرکت 63 سنت افزایش یافت و به 44 دلار و 72 سنت رسید. اما به اعتقاد برخی کارشناسان این تصمیم نادلا در واقع جبران اشتباهات استیو بالمر مدیر عامل سابق مایکروسافت است.
تبلیغات

پس از اعلام مایکروسافت مبنی بر تعدیل 18000 نفر از کارمندان این شرکت، شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد این تصمیم مطرح شد. اما شاید اکثر این گمانه‌زنی‌ها در یک مورد با هم مشترک باشند و آن این است که مایکروسافت در حال حاضر تاوان تصمیمات اشتباه استیو بالمر در مورد خرید نوکیا را می‌دهد. 12,500 نفر از این کارمندانی که کار خود را از دست خواهند داد، متعلق به بخش خدمات و محصولات نوکیا هستند و تعداد آن‌ها تقریبا شامل نصفی از 25,000 نفر از کارمندانی است که اوایل امسال و در اثر خرید نوکیا توسط مایکروسافت به این شرکت اضافه شدند.

وبسایت Barron نیز در تحلیل خود در این مورد می‌نویسد:

تصمیم نادلا در تعدیل 18,000 نفر از نیروهای مایکروسافت در واقع یکی از گام‌های او برای رفع و رجوع ریخت و پاش‌های بالمر است.

Daniel Ives تحلیلگر موسسه FBR & Co نیز در این مورد می‌گوید:

ما معتقدیم تعدیل 18,000 نفر از کارمندان مایکروسافت که بیش از دو برابر میزان مورد انتظار است، اگرچه برای کارمندانی که شغل خود را از دست می دهند، بسیار دردآور است ولی این اقدامات برای مایکروسافت ضروری است. این اقدامات بدون تردید در جهت جبران اشتباه استیو بالمر است. در دوران مدیریت بالمر بر مایکروسافت، لایه‌های مدیریتی زیادی در این شرکت وجود داشت. همچنین ازدیاد طرح‌های ابتکاری که در این دوران بنیان آنها گذاشته شد، به موقعیت مالی و استراتژیک این شرکت آسیب زد، بخصوص خرید نوکیا در آن دوران شاید بیش از توان مایکروسافت برای حل مسائل پیرامون آن بود.دنیل آیوز، تحلیل‌گر موسسه FBR & Co

طبق گزارش‌ها تصمیم بالمر برای خرید نوکیا از همان ابتدا در شرکت مایکروسافت بسیار بحث برانگیز بود. به گزارش Bloomberg Businessweek صدای بالمر در سال 2013 و در جریان جلسه با هیئت مدیره در حال فریاد زدن شنیده شده است، چرا که آنها در تایید خرید نوکیا مردد بوده‌اند.

حالا باید منتظر ماند و دید که برنامه‌های ساتیا نادلا بعنوان مدیر عامل جدید مایکروسافت چه تاثیری بر روند این شرکت خواهد گذاشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات