هواپیمای مسافربری مالزی با ۲۹۵ سرنشین در مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
هواپیمای مسافری مالزی با ۲۹۵ سرنشین نزدیک مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد، رویترز گزارش کرده که شاید این هواپیما به دلیل اصابت موشک منهدم شده باشد.
تبلیغات

سقوط یک بوئینگ ۷۷۷ مالزی با ۲۸۸ مسافر و ۷ خدمه‌ی پرواز در نزدیکی مرز اوکراین و روسیه توسط رسانه‌های مختلف تایید شده است.

رویترز تایید کرده که کلیه ۲۹۵ سرنشین این هواپیما جان باخته‌اند. این هواپیما از آمستردام به سمت کولالامپور پایتخت مالزی در حال پرواز بوده است.

هواپیما مالزی اوکراین

رویترز به نقل از انتون گراچنگو می‌گوید که شاید این هواپیما به دلیل اصابت یک موشک زمین به هوا منهدم شده باشد.

هنوز اطلاعات بیشتری در این باره در دست نیست. با این وجود دولت اکراین لاشه سقوط کرده هواپیما را یافته و مرگ تمام سرنشین‌های هواپیما را تایید کرده است.

مالزی اکراین هواپیما سقوط

هراشچنکو همچنین گفته است که هواپیما در ارتفاع ۱۰ هزار متری در حال پرواز بود که هدف اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفت.

طبق گزارش اینترفاکس جدایی طلبان هوادار روسیه در دونتسک هرگونه مسئولیت در سقوط این هواپیما را رد کرده‌اند.سرگی کاوتارادزه، سخنگوی جدایی طلبان به این خبرگزاری گفته است:

سقوط هواپیمای مالزی
این هواپیما از سوی اوکراینی‌ها هدف موشک قرار گرفته است. ما دارای این نوع سیستم‌های دفاع هوایی نیستیم. سیستم های ما توانایی شلیک به فاصله ۱۰ هزار متری را ندارد و برد آنها بین ۳ تا ۴ هزار متر است.

اما اولگ بولدیروف، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که تجهیزات جدایی طلبان نه تنها پیش و پا افتاده نیست بلکه احتمالا پیشرفته تر از تجهیزاتی است که دولت اوکراین در اختیار دارد. رویترز از سوی مقامات در اوکراین گزارش کرده است که کی یف نیز مسئولیت سقوط این هواپیما را نپذیرفته است. نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی در صفحه توییتر خود نوشته است:

من از گزارش‌های رسیده مبنی بر سقوط این هواپیما شوک شده‌ام. ما تحقیقات در این زمینه را فورا آغاز می کنیم.

پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در بیانیه‌ای گفته است که این سومین اتفاق ناگوار در روزهای اخیر است. قبل از این هواپیمای ای ان-۲۶ و اس یو-۲۵ از سمت مناطق تحت کنترل روسیه هدف قرار گرفتند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات