اپل با پرداخت جریمه‌ی ۴۵۰ میلیون دلاری برای خاتمه دادن به پرونده‌ی دستکاری قیمت کتاب‌ها موافقت کرد

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
مطالعه 1 دقیقه
گفته می‌شود که اپل سرانجام روز گذشته با پرداخت جریمه‌ی ۴۵۰ میلیون دلاری برای خاتمه دادن به اتهام تبانی با ۵ ناشر بزرگ کتاب‌های الکترونیکی به منظور تاثیرگذاری بر قیمت این کتاب‌ها موافقت کرد. در گزارش پیشین، مبلغ جریمه‌ی اپل بالغ بر ۸۴۰ میلیون دلار اعلام شده بود که اکنون تا حد زیادی کاهش یافته و در نهایت اپل نیز با این مبلغ موافقت کرده است.
تبلیغات

 استیو برمن، وکیل مصرف‌کنندگان و ۳۳ ایالت که با پرونده‌ی وزارت دادگستری آمریکا علیه اپل مرتبط بوده‌اند گفته بود که اقدامات این کمپانی موجب شده خریداران کتاب‌های الکترونیکی به میزان 280,254,374 دلار اضافه بر رقم واقعی هزینه کنند. وی خواهان سه برابر شدن این مبلغ شده بود. 

رویترز گزارش می‌کند که توافق بر سر تسویه‌ی این جریمه، مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار را به مصرف‌کنندگان ارائه خواهد کرد که البته این مساله همچنان تحت تاثیر نتیجه‌ی نهایی دادگاه دومی خواهد بود که محاکمه‌ی مربوط به آن هم‌اکنون در نیویورک در جریان است.

گزارشگر رویترز اعلام می‌کند که حکم مرحله‌ی دوم این دادگاه در نیویورک که به استیناف تجدید نظر اختصاص دارد ممکن است در صورت تغییر در سطح مسئولیت این کمپانی، ضمن کاهش مجدد سطح جریمه‌ی اپل، این مبلغ را به ۷۰ میلیون دلار برساند که ۵۰ میلیون دلار آن مستقیما به مصرف‌کنندگان منتقل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات