تماشا کنید: ترسناک‌ترین استخر جهان با قابلیت شبیه‌سازی تمامی شرایط اقیانوس

پنج‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در پارک‌های آبی، استخرهایی است که امواج دریا را شبیه‌سازی می‌کنند؛ اما استخر FloWave کمی متفاوت‌تر عمل می‌کند و قادر است امواجی به طول 27.5 متر و جریان‌هایی با سرعت 6.1 متر بر ثانیه را ایجاد کند که بیشتر برای شبیه‌سازی شرایط در اقیانوس استفاده می‌شود.
تبلیغات

 همانطور که گفتیم FloWave یک شبیه‌ساز اقیانوس است که برای شبیه‌سازی انواع شرایط آب و هوایی در اقیانوس‌ها طراحی شده است. هرچند طوفان‌های سهمگین و امواج قدرتمند موسوم به سونامی آثار مخربی دارند، اما می‌توان با به کنترل درآوردن این امواج، تهدید را به فرصت تبدیل کرد. برای مثال می‌توان تبدیل حرکت آب در اقیانوس‌ها به انرژی موسم به جزر و مد از آن در تولید برق استفاده کرد. اما تولید و توسعه‌ی زیربناهایی برای تولید انرژی با هزینه‌های چند میلیون دلاری نیازمند حصول اطمینان از سلامت این تجهیزات در صورت درگرفتن طوفان‌های شدید است. برای مثال تولیدکنندگان توربین‌های بادی روش‌های مقابله با باد‌های مخرب و طوفان‌های پرانرژی را یافته‌اند، که از این طریق در صورت شدت گرفتن باد، توربین‌ها متلاشی نخواهند شد.

تاسیسات مربوط به تحقیقات انرژی اقیانوسی ماه گذشته در دانشگاه ادینوبرگ گشایش یافته است. FloWave این امکان را در اختیار مهندسان قرار خواهد داد تا توربین‌های خود را در محیط کنترل شده‌ی آزمایشگاهی به ورطه‌ی آزمایش بگذارند.

برخلاف بسیاری از استخرها که شکلی مستطیلی دارند، FloWave دارای ساختاری دایره‌ای است که در آن امواج از تمامی جهات به سمت سوژه‌ی مورد آزمایش هجوم خواهند آورد. این استخر قطری به اندازه‌ی 25 متر را دارد. دانشمندان قادرند تا با تعیین برخی از فاکتورها، شرایط را چون نقاط مختلف سواحل انگلستان تغییر دهند. در واقع این استخر نمونه‌ی کوچک شده‌ی یک اقیانوس است.

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات