مایکروسافت بزودی هزاران کارمند خود را تعدیل خواهد کرد؛ طوفان ردموند در راه است!

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش بلومبرگ، مایکروسافت در آستانه‌ی اخراچ هزاران نفر از کارمندان خود است تا ضمن کوچک‌سازی کمپانی، ظرفیت لازم برای ادغام بخش دستگاه‌های نوکیا فراهم شود. این تعدیل نیرو که طی پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده در راستای صحبت‌های ساتیا نادلا در خصوص ایجاد تغییرات اساسی در سیاست‌های مایکروسافت است.
تبلیغات

 این تعدیل نیرو احتمالا در بخش‌های مهندسی، بازاریابی و قسمت‌هایی صورت خواهد پذیرفت که در تضاد و ناهماهنگی با برنامه‌ی ادغام نوکیا قرار دارند. اشخاصی که برنامه‌ی مایکروسافت در این زمینه را فاش ساخته‌اند درخواست کردند که نامی از آن‌ها به میان نیاید چرا که در حال حاضر این تصمیم مایکروسافت بصورت عمومی اعلام نشده است.

ساختاردهی دوباره‌ی مایکروسافت که ممکن است اجرای آن بزودی و حتی در همین هفته اعلام شود می‌تواند بزرگترین اتفاق در نوع خود و در تاریخ این شرکت باشد که رکورددار آن تا کنون حذف 5800 شغل در سال 2009 بود. به گزارش دو تن از این اشخاص مطلع، برخی جزئیات برنامه‌ی اجرای تغییرات همچنان در دست تهیه است.

ساتیا نادلا که چند ماهی می‌شود بر جایگاه پیشین استیو بالمر تکیه زده، در مصاحبه‌ای که اخیرا انجام داده بود اعلام کرد که مایکروسافت نیاز دارد که بیش از پیش متمرکز و بهینه عمل کند. مدیرعامل جدید ردموندی‌ها ضمن منتشر ساختن اولین بیانیه‌ی ماموریتی خود که هفته‌ی ارائه شد، ضمن اذعان به این مساله که مصرف‌کنندگان و کسب و کارها کمتر از گذشته برای چک کردن ایمیل، مرور وب و دسترسی به اطلاعات اقدام به خرید کامپیوتر شخصی می‌کنند، خواستار تمرکز بیشتر بر دستگاه‌های موبایل، پردازش ابری و نرم‌افزارهای کاربردی شده بود.

مایکروسافت در حال حاضر بیش از ۱۲۷ هزار کارمند دارد که البته حدود ۳۰ هزار نفر آنان کارمندان نوکیا بوده‌اند که پس از تصاحب این شرکت توسط ردموندی‌ها به مجموعه‌ی کارکنان مایکروسافت ملحق شدند. مایکروسافت در سال 2009 در عرض یک سال حدود ۵ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد که حدود ۵۸۰۰ شغل را شامل می‌شد. اکنون به نظر می‌رسد تعدیل نیروی بزرگ‌تری برای این شرکت در پیش است.

مایکروسافت اولین شرکتی نیست که برای کاهش هزینه و افزایش تمرکز دست به چنین تعدیل نیرویی می‌زند و پیش‌تر نیز همانگونه که به اطلاع شما رساندیم، HP نیز مدت اندکی پس از حذف 34 هزار شغل، 16 هزار شغل دیگر را نیز حذف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات