Bing و کورتنا امکان دسترسی به اطلاعات آکادمیک را تسهیل خواهند کرد

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
اینترنت این روزها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراجع و منابع برای دانشجویان و دانش‌آموزان به‌کار برده می‌شود. اما تعدد منابع و گاهاً نتایج غیرمرتبط وقت زیادی را از کاربران می‌گیرد. اما مایکروسافت با اضافه کردن داده‌های آکادمیک به سرویس بینگ و کورتنا درصدد تسهیل امور است.
تبلیغات

 برخلاف سایر سرویس‌های جستجو در زمینه‌ی داده‌های علمی، مایکروسافت این امکان را در سرویس جستجوی بینگ قرار خواهد داد که از این‌رو دستیارصوتی هوشمند ویندوزفون، کورتنا نیز قادر خواهد بود تا از این داده‌ها استفاده نماید. براساس اطلاعات منتشر شده، این سرویس در پاییز سال جاری در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. دانشجویان و دانش‌آموزان قادر خواهند بود تا با استفاده از این سرویس مقالات و مطالب مورد نظر خود را یافته و از آن‌ها استفاده کنند. همچنین در صورت انتخاب یک مقاله توسط کاربر، مقالات دیگر نویسنده‌ی مورد نظر در مورد موضوع در حال جستجو نیز در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. با استفاده از این امکان در کورتنا، کاربران قادر خواهند بود تا به‌راحتی از زمان و مکان برگزاری انواع کنفرانس‌ها اطلاعاتی را به‌راحتی کسب نمایند.

اما این سرویس فقط به منظور ارائه‌ی اطلاعات محدودی نبوده و نویسندگان، دانشمندان و دانشجویان قادر خواهند بود تا اطلاعات موجود را ویرایش کرده و داده‌های جدیدی را نیز اضافه کنند. حتی افراد قادر خواهند بود تا میزان اطلاعات نمایش ارائه شده از خود را تنظیم نمایند. همچنین شماری از اینترفیس‌ها نیز به این سرویس اضافه خواهد شد تا از طریق ان دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی قادر به ارائه‌ی اطلاعات قابل جستجو از طریق سرویس بینگ و کورتنا باشند.

مایکروسافت با اشاره به اهمیت اطلاعات در این حوزه، توسعه‌ی چنین سرویسی را حیاتی خوانده و سعی دارد تا کورتنا را به‌بهترین دستیار صوتی هوشمند برای استفاده توسط دانشگاهیان تبدیل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات