ارزش بازار PC به بیش از ۲۱.۵ میلیارد دلار رسید

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که کنسول‌های بازی، خصوصا نسل هشتم تمام توجه‌ها را به خود معطوف کرده‌اند، این بازار کامپیوترهای شخصی است که با رشدی بی‌سابقه روبرور شده است.
تبلیغات

در حالی که کنسول‌های بازی، خصوصا نسل هشتم تمام توجه‌ها را به خود معطوف کرده‌اند، این بازار کامپیوترهای شخصی است که با رشدی بی‌سابقه به ارزشی ۲۱.۵ میلیارد دلاری، یعنی دو برابر بازار فعلی کنسول‌ها رسیده است. این امر نشان می‌دهد که صنعت بازی در کامپیوترهای شخصی، اگر مهم‌تر نباشد، قطعا کم اهمیت‌تر نیست.

تد پولاک، مدیر JPR، یعنی موسسه‌ای که این تحقیق را به عمل آورده توضیح می‌دهد: «آن دسته از کاربران کنسول‌ بازی که در اصل بازی‌باز حرفه‌ای نیستند، در حال مهاجرت به تلفن‌های هوشمند، به عنوان پلتفرم برگزیده خود برای بازی هستند. این مسئله در مورد PC های ارزان قیمت و رده پایین هم اتفاق افتاده است. در حالی که اقبال از کامپیوترهای شخصی رده میانی و رده بالا، در حال افزایش است و مشاهده می‌شود که کاربران بسیاری با خرید قطعات به روز، یا ارتقای سیستم‌ فعلی‌شان، در حال رونق بخشیدن به این بازار بزرگ هستند. به سادگی می‌توان گفت که کاربران PC علاقه‌ای به کنسول‌ها ندارند و به دنبال پلتفرمی انعطاف پذیر، برای تجربه محتوای خالص‌اند.»

39079 07 pc hardware market valued at over 21 5 billion what consoles

او اضافه می‌کند که:

اهالی بازی پلتفرم PC، حاضرند صدها دلار بپردازند تا بتوانند بازی‌ها را در نهایت تنظیمات گرافیکی و روزولوشن‌های بسیار بالا، بازی کنند؛ در حالی که همزمان می‌توانند از قابلیت‌های دیگر PC مانند تولید محتوا یا ویرایش و تدوین فیلم هم بهره مند شوند. قدرت عظیم و محیط ارگونومیک کامپیوترهای شخصی همیشه در دسترس آن‌ها است.

این موسسه پیش‌بینی می‌کند که این بازار تا سال 2017، به رشد خود ادامه داده و به ارزشی معادل 23.2 میلیارد دلار برسد. جان پدی، موسس JPR چنین توضیح می‌دهد: «به لطف شرکت‌های بزرگ سخت افزاری مانند انویدیا، اینتل و ای ام دی که همواره مشغول بهبود محصولات‌شان هستند، ما پردازنده‌ و کارت‌های گرافیکی داریم که از پس چالش برانگیزترین بازی‌های روز هم برمی‌آیند. این امر در کنار حافظه‌های RAM سریع و SSD های با کیفیت، سرعت و قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که جدیدترین کنسول‌های بازی نسل هشتم هم توان رقابت با آن را ندارند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات