تحولات در HTC ادامه دارد: دو مدیر اجرایی رده بالای دیگر هم این شرکت را ترک خواهند نمود

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
فرِد لیو و بن هو، کسانی بودند که تابستان گذشته و در ادامه جدایی دو مدیر ارشد اجرایی از این کمپانی تایوانی، ترقی یافتند تا جای خالی آن دو را پر کنند. اکنون پس از گذشت یک سال و ناکامی بخش‌های تحت مدیریت‌شان، با یک استعفای (اجباری) ناگزیر به ترک شرکت شده‌اند.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، فرد لیو (Fred Liu) که از ماه ژوئن سال 2013 به جای متیو کاستلو، مدیریت بخش مهندسی و عملیات‌های اجرایی را برعهده گرفته بود، و بن هو (Ben Ho)، مدیر واحد بازاریابی شرکت که فعالیتش در رده بالای اجرایی را از اواخر سال 2012 آغاز کرده بود، به دلیل ناکامی‌های شرکت و فشار سرمایه گذاران و تحلیل‌گران، استعفای خود را اعلام کرده و قرار است ظرف چند ماه آینده از پست خود کنار بروند.

زمانی که هو روی کار آمد، HTC در شرایط سختی قرار داشت. سهام شرکت رو به افول بود و سرمایه گذاران به شدت بی‌تاب و کم تحمل شده بودند و انتظار داشتند مدیر جدید بتواند با ارائه‌ی راهکاری هوشمندانه شرکت را به سوی مسیر روشن‌تر هدایت کند. اما هو با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی ناموفق با حضور بازیگر گران‌قیمت هالیوود، رابرت داونی جونیور، نتوانست عملکرد پرفروغی داشته باشد. تحولات در سطوح بالای مدیریت HTC، از اوایل امسال و جدایی غیر منتظره مسئول بخش طراحی این شرکت، یعنی اسکات کویل سرشناس شروع شد.

هو و لیو در ظاهرT خود استعفا داده‌اند، اما برخی منابع آشنا به اصول و ضوابط کاری در HTC می‌گویند که این کناره گیری در واقع یک اخراج محترمانه است. لیو تا همین الان، بسیاری از صلاحیت‌های مدیریتی خود را واگدار کرده و نقش هو، با استخدام پاول گولدن، مدیر سابق سامسونگ در بخش بازاریابی، بسیار کمرنگ شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات