گوگل با توسعه‌ی لنزهای هوشمند به یاری مبتلایان به دیابت و افراد دوربین می‌آید

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل هم‌اکنون نیز با در نظر گرفتن Google Glass و Android Wear زمان و منابع عظیمی را بر روی توسعه‌ی نسل بعدی پوشیدنی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. با این وجود گزارش می‌شود که یکی از پروژه‌های متمرکز بر چشم گوگل امروز شاهد پیشرفت جالب توجهی بوده است.
تبلیغات

 تیم سری لابراتوار Google X در گوگل تایید کرده‌اند که لنز چشمی هوشمند خود را به تایید متخصصان سلامت Novartis رسانده‌اند تا تکنولوژی مربوطه را به سطحی از محصول توسعه دهند که بوسیله‌ی آن ضمن بهبود مسائل مربوط به نگهداری و سلامت چشم، بتوان به مدیریت بیماری‌ها و شرایط خاص چشمی پرداخت.

بعنوان بخشی از این توافق، آزمایشگاه گوگل اکس و بخش مراقبت‌های چشمی Novartis به ساختن لنزهای هوشمندی مشغول خواهند شد که از سنسورها، میکروچیپ‌ها و سایر تجهیزات الکترونیکی در مقیاس کوچک به‌گونه‌ای غیرآسیب‌زا بهره می‌برند که بر دو حیطه‌ی مشخص متمرکز خواهد بود. اولین زمینه، ایجاد امکانی برای بیماران دیابتی خواهد بود که آن‌ها را با اندازه‌گیری میزان قند موجود در مایع اشک، از طریق ارسال اطلاعات به گوشی هوشمند یا تبلت نسبت به سطح گلوکوز خون مطلع سازد. دومین زمینه، ارائه‌ی راه‌حلی است که بر اساس آن بتوان تمرکز طبیعی چشم بر روی اشیاء نزدیک را ایجاد نموده و از این طریق، بینایی طبیعی را به افرادی که دچار دوربینی هستند بازگرداند.

نقش گوگل در این توافق، ساختن بخش‌های الکترونیکی ریز به منظور جمع‌آوری داده‌ها از چشم کاربر و همچنین آماده ساختن چیپ‌های کم‌مصرف طراحی شده برای چنین مصارفی است. بخش مراقبت‌های چشمی Novartis از سوی دیگر، دانش پزشکی خود را بر فرآیند توسعه‌ی این لنزهای تماسی هوشمند اعمال می‌کند تا محصول تجاری مورد نظر حاصل گردد. سرگی برین در این خصوص می‌گوید:

رویای ما استفاده از آخرین تکنولوژی در زمینه‌ی کوچک‌سازی سیستم‌های الکترونیکی به منظور بهبود کیفیت زندگی میلیون‌ها نفر از انسان‌هاست. ما از همکاری با Novartis برای دست یافتن به این رویا بسیار هیجان‌زده هستیم.

به نظر می‌رسد تکنولوژی روز به روز در حال ارتقا سطح زندگی بشریت است. معرفی اسکلت خارجی هوشمند ReWalk نیز گوشه‌ی دیگری از تلاش‌های تکنولوژیک برای بازگرداندن زندگی عادی به افرادی است که دچار ناتوانی‌های جسمی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات