مایکروسافت در حال کار بر روی ابزار هوشمند پوشیدنی برای نابینایان است

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که اغلب کمپانی‌های بزرگ در حال کار بر روی توسعه‌ی ابزارهای پوشیدنی هوشمند برای طیف مصرف‌کنندگان معمولی هستند، بازاری نیز متشکل از افرادی که از معلولیت یا نقص جسمانی رنج می‌برند وجود دارد که اغلب سازندگان یا آن را نادیده گرفته یا تاکید و توجه کمی به آن دارند. اکنون به نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم گرفته برخورد دیگری با این مقوله داشته باشد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد با توجه به گزارشات، مایکروسافت به بکر بودن این بازار پی برده و در همین راستا تلاش دارد یک ابزار پوشیدنی مختص افراد نابینا تولید کند. بر اساس گزارش ساندی‌تایمز، این دستگاه در مرحله‌ی آزمایش به سر می‌برد و توسط گروهی متشکل از ۸ فرد نابینا در انگلستان مراحل تست را پشت سر می‌گذارد. با وجود اینکه مایکروسافت در خصوص این ابزار به خصوص تا به حال وارد جزئیات نشده، اما می‌دانیم که یکی از راه‌هایی که برای عملکرد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، شناسایی اشیا در محیط پیرامون شخصی است که این ابزار را مورد استفاده قرار می‌دهد که در مرحله‌ی بعد، این اطلاعات در قالب صوت به گوش شخص منتقل می‌شود.

چنین شیوه‌ای امکانی را فراهم می‌کند که افراد نابینا از طریق آن، هرآنچه در محیط پیرامون قرار دارند را مورد شناسایی قرار دهند. این گجت می‌تواند آنچه که شخص قصد خوردن آن را دارد، تشریح نماید، ساختمانی را توصیف کند و حتی به مسیریابی آن‌ها کمک شایانی کند تا از برخورد آن‌ها با اشیا و افراد و همچنین حرکت آهسته‌ی آن‌ها جلوگیری کند. بنا بر گزارش دیگری که در این خصوص بدست آمده، مایکروسافت که در این پروژه با گاید داگز و فیوچر سیتیز همکاری نموده قرار است در اواخر سال جاری میلادی جزئیات بیشتری را در خصوص این ابزار پوشیدنی ارائه کند.

بی‌بی‌سی نیز ادعا می‌کند که بر اساس اطلاعاتی که بدست آورده، مایکروسافت این پروژه را به دیده‌ی رقیبی برای تلاش‌های گوگل در زمینه‌ی ابزارهای پوشیدنی خصوصا گوگل گلس نگاه نمی‌کند. چنین رویکردی با توجه به عملکرد و اهداف کاملا متفاوت دو دستگاه قابل درک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات