تماشا کنید: مانورهای بوئینگ 9-787 دریم‌لاینر که در هیچ هواپیمای مسافربری ندیده‌ایم

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بوئینگ یکی از دو کمپانی بزرگ و مطرح هواپیماسازی دنیا است که به‌واسطه‌ی ساخت هواپیمای بسیار موفق 747 نیازی به تولید هواپیمای غول‌پیکر نداشته و با هواپیماهای 787 دریم‌لاینر سعی در احاطه‌ی بازار هواپیماهای کوتاه‌برد دارد، از این‌رو این کمپانی نسخه‌ی بزرگ‌تر 787 را نیز با نام 9-787 آماده کرده است که در ادامه مانورهای خارق‌العاده‌ی آن را خواهیم دید.
تبلیغات

بوئینگ برای حضور در بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت هوایی جهان، در حال آماده‌سازی بوئینگ 9-787 بوده که رودر روی رقیب اروپایی خود قرار خواهد گرفت. همانطور که دیروز در زومیت خواندید، ایرباس نیز در حال آماده‌سازی ایرباس A330 neo به‌همراه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جالبی است، اما شاید مانورهای جالب توجه و دور از انتظار 9-787 دریم‌لاینر قابلیت‌هایی چون امکان پخش ویدئو‌های سه‌بعدی را در A330 کمرنگ نماید. براساس اطلاعات منتشر شده، خلبانان بوئینگ در ویدئوی اول در حال تمرین برای اجرای چنین مانورهایی  نمایشگاه Farnborough‌ هستند تا از این طریق، مالکان خطوط هوایی را مجاب به خرید این هواپیمای چالاک نمایند.

لینک دانلود ویدئو

وب‌سایت ورج ویدئوی دیگری را نیز منتشر کرده که در راستای اثبات صحت ویدئوی اول است؛ ویدئوی دوم متعلق به پرواز این هواپیما در نمایشگاه Farnborough است که دیروز انجام شده. علت چنین اقدانی حرکات و مانورهایی است که تاحال هیچ هواپیمای مسافربری مشاهده نشده است. برای مثال می‌توان به صعود عمودی این هواپیما اشاره کرد که دقیقا ثانیه‌هایی پس از برخواستن از روی باند پرواز انجام می‌شود.

لینک دانلود ویدئو

امیدواریم روزی شاهد تجهیز ناوگان هوایی کشور عزیزمان به چنین هواپیماهایی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات