نگاهی به فعالیت کاربران توئیتر در جریان بازی فینال جام‌جهانی 2014

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته با غروب آفتاب در پس کوه‌های ریودوژانیرو، ستاره‌ای دیگر برای مانشافت درخشید تا مجموع قهرمانی‌هایی آلمان‌ها در جام‌های جهانی را به عدد ۴ رساند. اما این برد در رسانه‌های اجتماعی و مخصوصاً شبکه‌ای توئیتر چه واکنش‌هایی را در پی داشته است؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 شب گذشته ۶۴اُمین دیدار جام‌جهانی 2014 برزیل نیز برگزار شد و دو تیم مدعی که پیش از آغاز جام نیز بسیاری آن‌ها را بخت اول قهرمانی می‌پنداشتند، در بازی فینال رو در روی هم قرار گرفته بودند؛ اما این ژرمن‌ها بودند که پس از 4 دوره حضور در بین 4 تیم پایانی و دو دوره حضور در فینال بر جام بوسه زدند. شاید ذکر این نکته خالی از لطف نباشد تا بدانید که قهرمانی دیشب آلمان و موفقیت‌های این تیم در دوره‌های پیشین یک شبه نبوده و ماحصل یک سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورویی و برنامه‌‌ای ۱۴ ساله است که پس از حذف نه‌چندان جالب آلمان در یورو ۲۰۰۰ کلید خورد.

اما اثر این بازی در توئیتر چگونه بوده است؟ براساس آمارهایی که توسط توئیتر منتشر شده، در جریان این بازی ۳۲.۱ میلیون توئیت مرتبط منتشر شده است. هرچند این میزان توئیت نشان از رقم بالایی دارد، اما رکورد توئیت‌های منتشر شده در این جام و برای کل رقابت‌های ورزشی در اختیار بازی تاریخی آلمان و برزیل است که با شکست 7-1 برزیل و انتشار ۳۵.۶ میلیون توئیت پایان یافت.

توئیتر آماری از میزان افرادی که در این بازی توئیت‌های مرتبط را منتشر ساخته‌اند، در اختیار رسانه‌ها نگذاشته است. اما می‌توان با استفاده گراف مربوط به فعالیت کاربران، گستردگی و شدت فعالیت افراد روی نقشه‌ی جغرافیایی را به‌نظاره نشست.

در ادامه می‌توانید بار دیگر گل ماریو گوتزه، بازیکن ریز نقش آلمان‌ها را ببینید که برای سالیان متمادی در ذهن بسیاری از دوستداران فوتبال باقی خواهد ماند. این بازیکن با به ثمر رساندن این گل، خود را برای همیشه در دل فوتبال‌دوستان آلمانی جای داد.

لینک دانلود ویدئو

تمامی مقالات مرتبط با فناوری‌ها، اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و حواشی جام جهانی را در این صفحه مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات