بلندترین برج مسکونی دنیا در نیویورک ساخته خواهد شد

دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که مرکز تجارت جهانی در حال ساخت در نیویورک است، تعدادی بنای دیگر با ارتفاع بسیار زیاد نیز در حال ساخت در مرکز این شهر هستند. یکی از این بناها بلند‌ترین ساختمان مسکونی دنیا است.
تبلیغات

برج Nordstrom یکی از این آسمان‌خراش‌ها است که 541 متر ارتفاع خواهد داشت. طبق طرح‌های فاش شده از این بنا، ارتفاع ساختمان مرکز تجارت جهانی فقط 30 سانتی‌متر از آن بیشتر است.

 این ارتفاع 541 متری بدون تردید Nordstrom را بالاتر از سایر رقبای خود به بلندترین برج مسکونی دنیا تبدیل می‌کند.

Nordstrom-Tower-1

در حال حاضر این رکورد متعلق به برج پرینسس دوبی با ارتفاع 414 متر است. شاید جالب باشد که بدانید طرح‌های دیگری نیز در دنیا سودای تبدیل شدن به بلندترین ساختمان مسکونی دنیا را در سر می‌پرورانند. برج One World شهر مومبای هند با 442 متر و برج 432 Park Ave در منهتن نیویورک با 420 متر ارتفاع در حال حاضر در حال ساخت هستند. ولی طرح نورداستروم با ارتفاع 541 متری بسیار جاه‌طلبانه است.

برج Princess دوبی (بلندترین برج تصویر)

همانطور که از نام این برج هم برمی‌آید، 7 طبقه اول آن به فروشگاه بسیار بزرگ Nordstrom اختصاص دارد. یک هتل و آپارتمان‌های مسکونی فوق‌العاده گران‌قیمت نیز باقی طبقات برج را تشکیل خواهند داد.

البته این طرح‌های برج نورداستروم هنوز بطور رسمی اعلام نشده‌اند و ممکن است تا پایان مراحل ساخت آن تغییرات دیگری نیز در این طرح داده شود. طبق برنامه‌ها ساخت این برج 541 متری در سال 2018 به پایان خواهد رسید بنابراین می‌توان گفت که نمای مرکز شهر نیویورک دستخوش تغییرات مهمی خواهد شد.

به نظر شما زندگی خانوادگی در ارتفاع 400 متری این برج چگونه خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات