فروش ساعت ۱۷ میلیون دلاری در حراج نیویورک

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
ساعت‌ها از جمله‌ی ابزارهایی هستند که از قدیم مورد توجه مردم بوده‌اند که می‌توان سوق یافتن تولیدکنندگان به سمت تولید ساعت‌های‌هوشمند را نیز ناشی از این امر دانست. ساعت‌های کلاسیک این روزها ارزش بسیار زیادی دارند که در ادامه به بررسی یکی از نادرترین موارد موجود می‌رویم.
تبلیغات

ساعت‌های جیبی که اغلب در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مربوط به دهه‌های ابتدایی قرن بیستم دیده‌ایم، از جمله‌ی مواردی است که این روزها به‌عنوان ساعت‌های کلکسیونی در نظر گرفته می‌شوند؛ اما یکی از ساعت‌های‌ ساخته شده برای Henry Graves است که توسط Patek Philippe در سال 1933 تولید شده، یکی از پیچیده‌ترین ساعت‌هایی است که تاکنون و بدون بهره‌گیری از ماشین و بصورت دست‌ساز ساخته شده است.

این ساعت‌هوشمند عنوان گران‌ترین ساعت فروخته شده در حراجی‌ها را نیز در اختیار خود داشت که در سال ۱۹۹۹ و در زمان فروش در حراج Sotheby با قیمتی 11 میلیون دلار رقم خورده است. این ساعت باردیگر در حراج Sotheby که در نوامبر سال جاری در نیویورک برگزار خواهد شد، با قیمتی برابر ۱۶.۸ میلیون دلار به فروش گذاشته خواهد شد، هرچند نباید از فروش این ساعت با قیمت بیشتر نیز شگفت‌زده شد.  در سال ۱۹۹۹ نیز قیمت اولیه تعیین شده برای این ساعت‌هوشمند ۵ میلیون دلار در نظر گرفته شده بود که با افزایش ۱۲۰ درصدی با مبلغ ۱۱ میلیون دلار به فروش رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات