طراحی جگوار برای شیشه‌ی جلوی اتومبیل که رانندگی را به یک بازی کامپیوتری تبدیل می‌کند

یک‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
گیک‌ها عاشق گجت‌ها و علائم دیجیتالی هستند، حال تصور کنید که این علائم به دنیای واقعی راه پیدا کنند؛ شیشه‌ی جلوی اتومبیل واقعیت افزوده جگوار، تجربه رانندگی‌تان را تبدیل به یک بازی کامپیوتری می‌کند.
تبلیغات

هنوز نمی‌توان گفت که این ایده تا چه اندازه می‌تواند مفید واقع شود، ولی آنچه بدیهی است، جذابیت بالای این طرح مفهومی است. این طرح مفهومی قابلیت‌های جالبی را ارائه می‌دهد؛ پیشنهاد و نمایش مسیر مطلوب، به تصویر کشیدن زمان‌های مناسب برای ترمز کردن و نمایش سریع‌ترین رکورد سرعت در طی بازه‌ی زمانی مشخص از جمله این قابلیت‌ها هستند. علاوه بر اینها این شیشه جادویی قادر است تا با استفاده از داده‌های بدست آمده از رکوردهای قبلی ماشین‌های سه بعدی را در جاده به تصویر کشیده و به عنوان رقیب در جلوی روی شما قرار دهد، بنابریان راننده همواره رقیبی بی خطر و هم سطح خود را در مقابل خواهد داشت.

در حالی که پیداست جگوار این طرح را برای مسابقات اتومبیل رانی ارائه کرده نه برای مصرف کننده‌گان عادی، اما هیچ بعید نیست که در آینده‌ی نزدیک شاهد شیشه‌های جلوی اتومبیل مجهز به واقعیت افزورده‌ باشیم که نهایتا ممکن است با نمایش دادن راه‌های مطلوب، هشدار دادن در مواقع خطر سبب افزایش ایمنی و افزایش دقت راننده شود.

نظر شما در باره این فناوری چیست؟ آیا شما هم فکر می‌کنید که این طرح مفهومی باعث افزایش سطح ایمنی راننده‌ می‌شود، یا اینکه نتیجه آن برعکس خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات