سامسونگ: شما نباید از صفحه نمایش 1080p گلکسی اس ۵ راضی باشید!

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
با رونق گرفتن صفحه نمایش‌های Quad HD، سامسونگ هم قدم به این بازار گذاشت و در ماه گذشته اولین تلفن هوشمند خود را با صفحه نمایش QHD معرفی کرد. صفحه‌نمایش‌های Quad HD که رزولوشنی چهاربرابر یک صفحه‌نمایش HD دارند، طعمه جدید شرکت‌ها برای جذب مخاطبین بیشتر هستند. حالا سامسونگ نیز، به عنوان یکی از تولیدکننده‌های مطرح، کاربرانش را تشویق به استفاده از محصولات مجهز به این نوع از  صفحه‌نمایش‌‌ها می‌کند.
تبلیغات

 با وجود آنکه صفحه نمایش‌های Quad HD در دنیای تلفن‌های هوشمند هنوز به رونق کافی نرسیده است ولی سامسونگ از هم‌اکنون این صفحه‌نمایش را برتر از صفحه‌نمایش‌های 1080 می‌داند. این در حالی است که  پیش از این در زومیت و در مقاله‌های متعدد این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم که چگالی پیکسل بیشتر در چنین ابعادی تاثیر چندانی در کیفیت نهایی تصاویری که چشم انسان قادر به تشخیص آن است، ندارد.

در پست تازه وبلاگ این شرکت، سامسونگ خطاب به کاربرانش اعلام می‌کند که آن‌ها نباید از صفحه نمایش Galaxy S5شان راضی باشند، چرا که وضوح یک صفحه‌نمایش QHD،  تقریبا 187 درصد بیشتر از صفحه نمایش  با رزولوشن 1,080 در 1,920 یا همان Full HD است که در نسخه استاندارد Galaxy S5  به کار رفته است.

S5 LTE-A همان صفحه نمایش 5.1 اینچی، منتها با رزولوشن QHD را دارد که به سبب آن شاهد چگالی پیکسلی نزدیک به 557 پیکسل در اینچ در این صفحه‌نمایش هستیم. این در حالی است که S5 معمولی چگالی پیکسلی 432 پیکسل در اینچ دارد. S5 LTE-A در حال حاضر تنها در بازار کره‌جنوبی عرضه شده است و مشخص نیست آیا سامسونگ قصد ارائه آن به بازار دیگر نقاط مختلف جهان را داشته باشد.

Full HD vs QHD

سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که صفحه نمایش به کار رفته در این مدل، نسبت به صفحه نمایش QHD به کار رفته در LG G3‌ نیز کیفیت بهتری دارد. در ادامه پست وبلاگ سامسونگ آمده است:

با افزایش چگالی پیکسل‌ها و وجود صفحه نمایش AMOLED‌ در این محصول، فاصله کیفیت موجود بین این نوع صفحه‌نمایش‌ها با نمونه‌های LCD افزایش می‌یابد.

با توجه به اینکه سامسونگ، Galaxy S5 LTE-A که اولین محصول این شرکت با این نوع صفحه نمایش محسوب می‌شود، را تنها در کره جنوبی عرضه نموده است.به نظر می‌رسد، غول کره‌ای در حال حاضر منتظر است تا ببیند آینده بازار صفحه‌نمایش‌های QHD به کجا ختم می‌شود و سپس به صورت جدی قدم به این بازار بگذارد و پرچمداران گلکسی بعدی خود را به این نوع از صفحه‌نمایش‌ها مجهز نماید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات