کاربران تلفن‌های شیائومی بیشتر از کاربران آیفون از تلفن خود استفاده می‌کنند

شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
فروش تلفن‌های هوشمند یک سوی آمار مربوط به برتری نسبی آن‌ها را شامل می‌شود. در واقع بخش دیگری که به آن باید توجه کرد میزان استفاده‌ی کاربران از تلفن‌های هوشمند است. هر چند تا به اینجای کار، اپل در زمینه میزان استفاده از تلفن هوشمند در رده اول بود، اما آمار و ارقام تازه‌ای که از میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که جای مهره‌های این بازی، حداقل در کشور پهناور و پرجمعیت چین در حال تغییر است.
تبلیغات

 شاید تلفن‌های اندرویدی سهم بیشتری از بازار را با تعداد بالایشان در اختیار داشته باشند، ولی آمارها در زمینه وبگردی، استفاده از اپلیکیشن‌ها و کسب درآمد نشان می‌دهد که کاربران iOS بیشتر از باقی سیستم‌عامل‌ها از دستگاه‌هایشان استفاده می‌کنند.

iPad-Mini-vs-Xiaomi-MiPad

در تازه‌ترین تحقیقاتی که توسط موسسه آماری Flurry منتشر شده است، در کشور چین، برای اولین بار این اندرویدی‌ها هستند که خود را بالاتر از اپل در میزان استفاده از اپلیکیشن‌ها قرار داده‌اند.  

در واقع، در طول شش سال گذشته، تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران آیفون به طور میانگین، مدت زمان بیشتری را صرف استفاده یا بازی کردن از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های iOS نسبت به تمامی کاربران اندرویدی‌ از برندهای مختلف داشته‌اند. اما در آمارگیری که در دی‌ماه گذشته در کشور چین و بر روی بیش از 23,000 تلفن هوشمند انجام شده است،  کاربران Xiaomi که محصولات اندرویدی تولید می‌کند، پرچمدار بیشترین استفاده از اپلیکیشن‌ها هستند.

البته، برند چینی شیائومی، هر چند محبوبیت بالایی در چین دارد و برخی محصولات این شرکت، چه به لحاظ کیفیت و چه از نظر قیمت در رده بالایی قرار می‌گیرند، ولی بسیاری از کارشناسان، آن را مقلد اصلی اپل در بازار چین می‌دانند. در واقع، از بسیاری از سیاست‌های این شرکت در زمینه معرفی محصولات گرفته تا حتی شیوه لباس پوشیدن مدیر و بنیانگذار این شرکت در کنفرانس‌ها که شباهت زیادی به نوع پوشش استیو جابز دارد،‌ سبب شده تا این شرکت اپلِ چین خطاب شود. حتی شیائومی  Mi Pad که شباهت بسیاری به آیپد مینی دارد را روانه بازار نمود. 

mi-pad-2

یکی از نمونه‌های معروف قضیه شباهت‌های شیائومی چینی‌ها به اپل آمریکایی‌ها، کنفرانس معرفی تلویزیون هوشمند این شرکت است. تلویزیونی که از قابلیت AirPlay اپل بهره‌ می‌برد و  معلوم نیست که اپل واقعا گواهی آن را به شیائومی داده یا اپل چینی یک ورژن هک‌ شده از این قابلیت را مورد استفاده قرار داده است. همچنین نوع پوشش مدیرعامل این شرکت در این کنفرانس که یک شلوار جین ساده و یک پیراهن مشکی بود، خود دستمایه ایجاد چنین صحبت‌هایی حول محور این کمپانی شده است. 

در کل، برند شیائومی، با وجود تولید بعضی از محصولات مشابه اپل، محصولات جالب‌ توجه دیگری با امکانات متنوع و قیمت‌های ارزان دارد که بدون شک در محبوبیت این شرکت در بازار چین بی‌تاثیر نیستند.

نکته قابل تامل در رابطه با شیائومی و اپل، اینجاست که با وجوداینکه اپل که در شکایت از شرکت‌های آسیایی به جرم کپی‌برداری از پتنت‌هایش یدی طولا دارد، چطور در برابر شیائومی که بعضی از محصولاتش همچون تبلت Mi Pad یک کپی خالص از اپل محسوب می‌شود، سکوت اختیار کرده است؟ آن هم در صورتی که شیائومی در بازار چین با بازاریابی مناسب و قیمت‌های مناسب‌تر با اقبال خوبی مواجه بوده و در صورت بین‌المللی شدنش، امکان دستیابی به موفقیت‌های بسیار بیشتری نیز برای آن پیش‌بینی می‌شود. تنها دلیل قابل قبول در رابطه با سکوت فعلی اپل را می‌توان به روابط تازه این شرکت با اپراتورهای چینی و محدود بودن محصولات شیائومی در بازار چین دانست که سبب شده اپل تا به این حد در مقابل کپی‌برداری‌های صورت گرفته سکوت اختیار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات