کورتنا با ۱۴ حدس صحیح، رکورد دار پیش‌بینی‌های صحیح در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ شناخته شد

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دستیار صوتی کورتنا، پیش‌بینی وقایع مختلف است. قابلیتی که آن را اندکی نسبت به رقبایی همچون سیری یا Google Now متفاوت می‌سازد. در همین راستا کورتنا پیش‌بینی‌های جالبی را در رابطه جام جهانی 2014  برزیل انجام داده است.
تبلیغات

اما به نظر شما این پیش‌بینی‌ها تا چه حد صحیح از آب در می‌آیند. تا به اینجای کار، کورتنا 14 بار نتیجه درست را برای کاربران ویندوز فون پیش‌بینی نموده است که به خودی خود رکورد قابل توجهی برای دستیار صوتی مایکروسافت محسوب می‌گردد.

با پیروزی آرژانتین بر هلند در مرحله نیمه نهایی از جام جهانی ۲۰۱۴، کورتنا رکورد چهاردهمین پیش‌بینی صحیح خود را نیز شکست تا بدین‌ترتیب چهره‌ بهتری از خود در این زمینه به جای بگذارد. البته این اولین بار نیست که در تب و تاب جام جهانی مردم دنیا نگاهشان را به پیش‌بینی‌ها می‌دوزند. در دوره قبلی نیز اختاپوس معروف، هشت حدس صحیح رکورد دار پیش‌بینی‌ها بود. امسال نیز کورتنا با ۱۴ حدس صحیح، گوی رقابت را از اختاپوس معروف ربوده است. 

البته اگر گمان می‌کنید که کورتنا نیز همچون اختاپوس کاملا بر اساس شانس یا غریضه عمل می‌کند باید بگوییم که سخت در اشتباهید! در واقع بر اساس توضیحات تیم بینگ در وبلاگشان، کورتنا پیش‌بینی‌هایش را بر اساس فاکتورهایی همچون قدرت تیم‌ها و برد و باخت‌ها و عملکردی که در بازی‌های قبلی از خود به جای گذاشته‌اند، انجام می‌دهد و قضیه آنطور که به نظر می‌رسد بر اساس حدس و گمان نیست!

اما اگر کنجکاوید تا ببینید که کورتنا چه پیش‌بینی در رابطه با فینال جام جهانی و تیمی که جام طلا را به خانه می‌برد، دارد باید بگوییم که آلمان تیمی است که کورتنا پیش‌بینی می‌کند بر آرژانتین فائق آمده و قهرمان این دوره از رقابت‌ها می‌گردد. باید چند روز دیگر نیز صبر کنیم و ببینیم که آیا دستیار صوتی مایکروسافت می‌تواند پانزدهمین پیش‌بینی صحیح خود را نیز به ثبت برساند یا خیر؟ آیا تجربه کار با کورتنا را داشته‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات