سامسونگ از پردازنده ۴ هسته‌ای Exynos ModAP با پشتیبانی از 4G LTE رونمایی کرد

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
دیروز در زومیت خواندید که سامسونگ قصد دارد از نسل جدید سیستم-روی-یک-چیپ‌های جدید خانواده Exynos رونمایی کند. در همین راستا امروز این کمپانی از سری جدید پردازنده‌های خود که این بار با مودم 4G LTE یکپارچه شده‌اند با نام Exyno ModAp رونمایی کرد.
تبلیغات

پردازنده‌های خانواده Exynos ModAp برخلاف سری Exynos 5 Octa به جای ۸ هسته (دو جفت ۴ هسته‌ای و استفاده از معماری big.LITTLE) به ۴ هسته مجهز خواهند شد. این اولین سری از پردازنده‌های سامسونگ است که به مودم 4G LTE مجهز می‌شوند. سامسونگ در ساخت ModAp از لیتوگرافی ۲۸ نانومتری HKMG بهره برده است. مودم LTE بکار رفته در پردازنده‌های ModAp از طیف گسترده‌ای از شبکه‌های مخابراتی شامل LTE پشتیبانی می‌کند تا کره‌ای‌ها بتوانند محصولات مجهز به این پردازنده را در مناطق مختلف دنیا از جمله امریکا و اروپا عرضه کنند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که سامسونگ را مجبور به استفاده از پردازنده‌های ساخت کوالکام در محصولات خود می‌کرد، عدم پشتیبانی Exynosها از شبکه LTE بود که حالا شاید سامسونگ با اضافه نمودن آن به Exynos ModAp، کمتر به کوالکام وابسته شود.

سامسونگ ادعا می‌کند که پردازنده‌ی جدید این شرکت سرعت بیشتری را در چندوظیفگی (Multitasking)، سوییج نمودن بین اپلیکیشن‌های مختلف، وب گردی و مواردی از این دست ارائه می‌کند. این پردازنده همچنین قادر است تا از دوربین با رزولوشن‌های بالا برای ضبط ویدیو و حفظ کیفیت حداکثری ( فیلم برداری ۸ مگاپیکسل با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه) پشتیبانی کند. ModAp در پخش گرافیک سنگین و فرمت‌های مختلف ویدیویی با بالاترین کیفیت نیز هیچ مشکلی نخواهد داشت.

این بدین معنی است که سامسونگ در Exynos ModAp تلاش کرده تا بسیاری از مشکلات Exynos 5 را رفع کند و پشتیبانی از ویدیو با کیفیت و بدون تاخیر و همچنین شبکه LTE را اضافه نماید.

ابزارهای مجهز به پردازنده‌های Exynos ModAp قادر است به شبکه‌های LTE با سرعت ۱۵۰ تا ۲۲۵ مگابیت در ثانیه متصل شود. این پردازنده‌ها همچنین از پهنای باند بسیار وسیع 6.4GB/s (گیگابایت در ثانیه) برای حافظه رم پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند گرافیک بالا در بازی‌ها و اپلیکیشن ها را بدون لگ و تاخیر تجربه کند.

هنوز هیچ پردازنده‌ای در سری Exynos ModAp معرفی نشده است تا بدانیم که سامسونگ از کدامیک از معماری‌های اختصاصی آرم برای هسته‌ها در آن‌ها بهره خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات