مدیرعامل مایکروسافت برای یک شُک اساسی آماده می‌شود: دیگر تمرکز بر روی ابزارها و سرویس‌ها نخواهد بود

جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
مطالعه 3 دقیقه
امروز ساتیا نادلا، جانشین استیو بالمر، نامه‌ای را به کارمندان مایکروسافت ارسال نموده و در آن از برنامه‌های شرکت در سال جدید مالی سخن گفته است. او از تغییر شکل هسته‌ی اصلی مایکروسافت صحبت کرده و نشان داده است که تفکر کاملا متفاوتی نسبت به بالمر دارد.
تبلیغات

استیو بالمر مدیرعامل چندین و چند ساله مایکروسافت که چند ماه پیش و پس از فشار هیأت مدیره این شرکت جای خود را به ساتیا نادلا داد، باور داشت که مایکروسافت باید بر روی ابزارها و سرویس‌ها تمرکز ویژه داشته باشد. اما ظاهرا ساتیا نادلا اینگونه فکر نمی‌کند. نادلا هرچند قبول دارد که ابزارها و سرویس‌ها مفید بوده‌اند، اما مایکروسافت نیاز به یک استراتژی خاص و منحصر به فرد دارد. از نظر او، این استراتژی منحصر به فرد، تمرکز ویژه‌ای بر روی موبایل و فضای ابری است.

ما بهره‌وری را از از نو اختراع خواهیم کرد، تا هر شخص یا تشکیلاتی در روی زمین موفق‌تر از پیش شوند.ساتیا نادلا - مدیرعامل مایکروسافت

هرچند نادلا مانند بالمر بر روی بخش سرویس‌ها و ابزارها تمرکز نخواهد کرد، اما قرار نیست محصولات اصلی این دو بخش یعنی ایکس‌باکس، سرفیس یا ویندوز فون تحت تاثیر جدی قرار گیرند. او در صحبت‌های خود به ایکس‌باکس بالیده است و از آن به عنوان یک نوآوری برجسته در بین خانواده محصولات مایکروسافت یاد کرده است.

در نهایت ما به نوآوری خود و افزایش طرفداران ایکس‌باکس ادامه خواهیم داد، چرا که ایکس‌باکس یک تجارت بزرگ و ارزشمند برای مایکروسافت است.ساتیا نادلا - مدیرعامل مایکروسافت

وقتی نوبت به سرفیس می‌رسد، نادلا از سرفیس پرو ۳ به عنوان یک مثال از آنکه می‌تواند باعث بهبود وضعیت اکوسیستم ویندوز و افزایش محبوبیت آن شود، یاد کرده است. مدیرعامل مایکروسافت معتقد است که این شرکت با طراحی سرفیس پرو ۳ شاخه جدیدی را ایجاد کرده است. نادلا هدف از اضافه شدن نوکیا به مایکروسافت را گسترش بازار ویندوز فون عنوان کرده است.

وسواس روی مشتری، اطلاعات محوری، سرعت گرایی و تمرکز بر روی کیفیت

نادلا از تغییر شکل محصولات مختلف مایکروسافت و تغییر روند مهندسی این محصولات گفته است. «وسواس روی مشتری، اطلاعات محوری، سرعت گرایی و تمرکز بر روی کیفیت» این‌ها عباراتی هستند که نادلا در نامه خود به کارمندان مایکروسافت ذکر کرده است. بخشی از تلاش نادلا منجر به حذف برخی از روندهای کاری و همچنین تمرکز کمتر روی کارمندان برای تصمیمات خواهد بود. بخش بعدی مربوط به بهبود آموزش و سرمایه گذاری بر روی اطلاعات و بکار گیری دانش در هر کدام از بخش‌های مهندسی است. نادلا امیدوار است با بکار گیری این موارد بتواند به روندهای مهندسی نرم‌افزار در مایکروسافت سرعت بخشد و همچنان کیفیت کار را حفظ کند.

مایکروسافت مجبور است تا توسعه نرم‌افزاری خود را سرعت بخشد چرا که رقیب اصلی این شرکت در زمینه تولید نرم‌افزار، گوگلی است که با سرعتی وصف نشدنی در حال توسعه محصولات خود است.

نادلا در انتهای نامه خود، کارمندان مایکروسافت را تشویق نموده تا برای ساخت فرهنگ جدید سازمان و آینده مایکروسافت به او کمک کنند. او گفته است برای رسیدن به فرهنگ جدید از هیچ‌کاری اجتناب نخواهد کرد.

حال باید منتظر ماند و دید این استراتژی‌ها به چه شکلی عملی خواهند شد و تاثیر آن‌ها در محصولات آینده مایکروسافت چگونه خواهد بود. و چه کسانی از لیست کارمندان مایکروسافت حذف خواهند شد تا سازمان به سمت فرهنگ جدید گام بردارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات