ال‌جی از صفحه نمایش ۱۸ اینچ منعطف رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صفحه نمایش در دنیا است. این کمپانی کره‌ای که پیش از این نیز نسبت به تولید صفحه نمایش‌های OLED منعطف در سایز کوچک اقدام کرده بود و حتی تلفن خمیده‌ی G Flex را روانه بازار کرد، حالا خبر از صفحه نمایش منعطف ۱۸ اینچی داده است.
تبلیغات

ال‌جی امروز از خط تولید جدید نمایشگرهای OLED منعطف رونمایی کرد. این خط تولید قادر است علاوه بر صفحه نمایش‌های منعطف، صفحه‌های نیمه شفاف هم، تولید کند.

صفحه نمایش ۱۸ اینچی منعطف ال‌جی دارای رزولوشن نسبتا پایین ۱۲۰۰ در ۸۱۰ پیکسل است. ال‌جی ادعا کرده که قادر است این پنل را تا سایز ۵۰ اینچ برای استفاده در تلویزیون‌ها نیز بزرگ کند. پنل‌های OLED خمیده‌ی ال‌جی، حتی اگر به شکل لوله جمع شوند، باز هم بازده خود را از دست نمی‌دهند و به خوبی قادر به پخش تصاویر هستند.  

نسل جدید پنل‌های OLED ال‌جی نسبت به قبل شاهد بهبودهایی بوده است و مثلا میزان شفافیت آن‌ها به ۳۰ درصد رسیده و این در حالی است که این میزان در نسل قبلی تنها ۱۰ درصد بوده است. هرچند که بعید است کسی از چنین تلویزیون‌هایی برای تماشای برنامه‌های مورد نظر خود استفاده کند، اما از نظر فنی، ال‌جی به یک دستاورد بزرگ دست یافته است.

ال‌جی مطمئن است که تا سال ۲۰۱۷ قادر خواهد بود تا هر دو صفحه نمایش را در رزلوشون اولترا اچ‌دی در سایزهای بزرگ‌تر از ۶۰ اینچ تولید کند و میزان شفافیت پنل را نیز به ۴۰ درصد برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات