حافظه‌های SSD جدید سامسونگ صدر جدول بنچ‌مارک‌ها را در نوردیدند

چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
طی یکی دو سال گذشته، سامسونگ به طور مرتب در حال ایجاد تحول در ساختار حافظه‌ها بوده است؛ از چینش افقی و عمدی سلول‌ها گرفته تا آنچه که 3D-VNAND می‌نامند. اکنون بر اساس بررسی‌های بدست آمده از اولین حافظه‌ی SSD از نوع V-NAND  برای کاربران خانگی یعنی سری 805 پرو سامسونگ، به نظر می‌رسد جهش انجام شده منجر به افزایش چشمگیر و قابل توجه عملکرد این حافظه‌ها شده است.
تبلیغات

 به نقل از هات‌هاردور، امتیازات بدست آمده توسط SSD 805 Pro کمپانی کره‌ای در قیاس با رکورد رقبایی نظیر اینتل و کروشال، با اختلاف قابل ملاحظه‌ای صدرنشینی را به SSD جدید سامسونگ بخشیده است. تامزهاردور نیز به این مساله اذعان نموده که سامسونگ در حال کنار زدن محدودیت‌های رابط SATA است و سایر رقبا (حداقل تا زمانی که صحبت از نسخه‌ی PCI Express به میان آید) مقهور قدرت و امتیازات 805 پرو خواهند شد.

نکته‌ی قابل ذکر دیگر که در تمام بررسی‌ها به آن اشاره شده، به این حقیقت اشاره دارد که این سری جدید از حافظه‌های SSD سامسونگ حتی با در نظر گرفتن وارانتی 10 ساله‌، با قیمتی بسیار بالا عرضه می‌شوند. درایو 128 گیگابایتی این سری با قیمت 130 دلار وارد بازار شده، در حالی که خرید گزینه‌ی یک ترابایتی 805 پرو 730 دلار هزینه در بر خواهد داشت. این قیمت، نمایانگر نسبت هزینه به گیگابایت دو برابری در قیاس با سایر SSDهای اخیر بازار (نظیر  MX100 کروشال) است که از این فناوری پیشرفته‌ی NAND بی‌بهره هستند.

البته انتظار می‌رود قیمت نهایی این درایوها برای عرضه در بازار طی همین ماه و همزمان با عرضه‌ی گسترده‌ی آن‌ها تثبیت شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات