گلکسی S5 مینی معرفی شد؛ تراشه‌ی 4 هسته‌ای Exynos 3470، حافظه رم 1.5 گیگابایت و نمایشگر 4.5 اینچی

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بدون‌شک همگان پس از عرضه‌ی گلکسی S5 توسط سامسونگ در انتظار عرضه‌ی نسخه‌ی مینی این تلفن‌هوشمند بودند. حال سامسونگ نسخه‌ی مینی پرچمدار جدید خود را معرفی کرده است.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، نسخه‌ی مینی گلکسی S5 مینی به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت و همچنین سنسور ضربان‌سنج، یکی از بهترین مینی‌های موجود در بازار خواهد بود. این تلفن‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش 4.5 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن 720p به بازار عرضه خواهد شد که از منظر سایز صفحه‌ی نمایش و رزولوشن مورد استفاده نسبت به گلکسی S4 مینی رشد کرده است.

ظاهر این تلفن‌هوشمند کاملاً شبیه به گلکسی S5 است که وجود سنسور ضربان‌سنج در قسمت پشتی این شباهت را بیش از پیش کرده است. در این تلفن‌هوشمند نیز همچون گلکسی S5 و گلکسی‌تب Sها از الگوی نقطه‌نقطه‌دار در قاب پشتی استفاده شده است. ضمناً نباید سنسور اثرانگشت در کلید فیزیکی جلو و همچنین قابلیت ضدآب و ضد گردوغبار بودن را در مورد این تلفن‌هوشمند فراموش کرد.

SM-G800H GS5-mini White 10

گلکسی S5 مینی از یک پردازنده‌ی چهارهسته‌ای 1.4 گیگاهزتزی بهره برده است که براساس اخبار منتشر شده هر دو نسخه‌ی LTE‌ و 3G از تراشه‌ی اگسینوس 3470 بهره خواهد برد، از این‌رو پس از مدت‌ها شاهد عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند سامسونگ با بهره‌گیری از تراشه‌ی اگسینوس در کشورهای اروپایی خواهیم بود.

از مشخصات فنی دیگر این تلفن‌هوشمند باید به حافظه‌ی رم 1.5 گیگابایتی، دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب و دوربین 2.1 مگاپیکسلی در جلو، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت افزایش از طریق اسلات میکرو SD اشاره کرد. از منظر امکانات ارتباطی سامسونگ نسخه‌ی مینی گلکسی S5 را مجهز به WiFi، بلوتوث 4، USB 2.0، A-GPS + GLONASS و فرستنده‌ی مادون قرمز کرده است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که نسخه‌ی LTE به NFC نیز مجهز خواهد بود. گلکسی S5 مینی ابعادی برابر 131.1 در 64.8‌ در 9.1 میلی‌متر داشته و وزن آن نیز 120 گرم خواهد بود. باتری مورد استفاده در این محصول از ظرفیتی برابر 2,100 میلی‌آمپر ساعت برخوردار است.

گلکسی S5 مینی همراه با اندروید 4.4 کیت‌کت و رابط کاربری TouchWiz سامسونگ روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی مینی بسیاری از ویژگی‌های نرم‌افزاری موجود در نسخه‌ی اصلی را همچون Ultra Power Saving Mode، Private mode و Kids Mode به عاریه گرفته است.

گلکسی S5 مینی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و مسی عرضه خواهند شد. این تلفن‌هوشمند از ابتدای ماه جولای در روسیه و از میانه‌های جولای در بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی دو سیم‌کارته‌ی این محصول نیز عرضه خواهد شد. قیمت تعیین شده برای گلکسی S5 مینی 479 دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات