اولین لپ‌تاپ‌های وایو پس از انتقال به JIP معرفی شدند

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش‌تر نیز در زومیت خوانده‌اید، کمپانی سونی بخش تولید لپ‌تاپ‌های سری وایو خود را به کمپانی ژاپنی JIP واگذار کرد. این کمپانی در زمان خرید وایو اعلام کرد که تولیدات خود را فقط برای بازار ژاپن عرضه خواهد کرد. حال دو مدل از لپ‌تاپ‌ها وایو در ژاپن معرفی شده‌اند.
تبلیغات

سونی در تاریخ 17 بهمن ماه سال گذشته رسماً فروش بخش تولید لپ‌تاپ‌های سری وایو را به JIP واگذار کرد. این کمپانی کهنه‌کار هدف از این فروش را تمرکز بیشتر روی تلفن‌‌های‌هوشمند و تبلت‌ها خواند، چراکه بازار پی‌سی‌ها با رشد منفی روبرو بوده و هر ساله نیز شاهد کاهش فروش این ابزار‌ها در بازار هستیم.

کمپانی JIP‌ در زمان خرید نیز اعلام کرده بود که محصولات خود را فقط برای بازار ژاپن عرضه خواهد کرد. هم‌اکنون این کمپانی پرده از دو مدل با نام‌های Vaio Fit و Vaio Pro برداشته است. این لپ‌تاپ‌ها فاقد برند سونی هستند، اما می‌توان آن‌ها را از طریق فروشگاه محصولات آنلاین سونی تهیه کرد.

VaioInt

پستی نیز در وب‌سایت Vaio.com منتشر شده که نشان از فعالیت این برند در دامنه‌ی کوچک‌تری در مقایسه با قبل دارد. بخش تولید محصولات وایو با ساختار جدید تنها پذیرای 240 نفر کارمند است، اما این تیم در تلاش هستند تا DNA محصولات وایو را حفظ کنند. Vaio Corporation که به تولید لپ‌تاپ‌های سری وایو مشغول خواهد شد، بصورت رسمی از امروز آغاز به‌کار کرد. سونی 5 درصد از سهم این کمپانی را در اختیار دارد. این کمپانی هنوز از برنامه‌های خود مبنی بر احتمال حضور در بازار‌های بین‌المللی سخنی به میان نیاورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات