ویندوز 9 در ابزارهای مختلف تغییر شکل می‌یابد

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
هنوز به ویندوز ۸.۱ مهاجرت نکرده‌اید و دست از استفاده از ویندوز ۷ بر نمی‌دارید؟ نسخه بعدی سیستم‌عامل ویندوز با نام رمز Threshold و اسم عمومی ویندوز ۹ در راه است. یکی از مهم‌ترین تغییرات در ویندوز ۹ سازگاری بیش از پیش آن با انوع مختلف ابزارها است.
تبلیغات

گفته می‌شود ویندوز ۹‌ در سه نسخه‌ی متفاوتِ دسکتاپ، تبلت و موبایل عرضه خواهد شد و هر نسخه براساس سخت‌افزاری که کاربر در حال استفاده از آن است تغییر چهره می‌دهد تا بهترین تجربه ممکن را در اختیار کاربر قرار دهد.

براساس گزارش ZDNet، اگر ویندوز ۹ را بر روی کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ نصب کنید، سیستم بصورت خودکار به محیط دسکتاپ بوت‌ می‌شود تا کاربر بتواند کنترل سیستم را از طریق ماوس و کی‌برد انجام دهد. همان محیطی که کاربران سنتی ویندوز با آن آشنا هستند و آن را دوست دارند.

کاشی‌های زنده و رابط کاربری مدرن ویندوز نیز احتمالا برای تبلت‌ها و ماشین‌های لمسی مثل لپ‌تاپ‌های هیبریدی فعال خواهد شد. البته بدون شک همچنان هر دو رابط کاربری دسکتاپ و مترو در ویندوز ۹ نیز وجود خواهند داشت و کاربران قادر خواهند بود تا هر کدام را که مایل هستند انتخاب کرده و بین آن‌ها سوئیچ کنند. این امکان نیز وجود دارد که مثلا اگر صفحه کلید را به کامپیوتر مجهز به ویندوز ۹ متصل کنید بصورت خودکار به صفحه دسکتاپ منتقل شوید.

همچنین گفته می‌شود که مایکروسافت رابط کاربری دسکتاپ را به شکلی تغییر داده است تا وقتی در یک تبلت ۸ و ۹ اینچی قرار می‌گیرد تغییر چهره دهد و امکان استفاده از آن در این ابزارها توسط صفحه‌لمسی میسر شود.

علاوه بر این انتظار می‌رود در ویندوز ۹، دو سیستم‌عامل ویندوز فون و ویندوز RT نیز یکی شده و به یک سیستم‌عامل واحد تبدیل شوند. مایکروسافت در حال کار بر روی Office Touch است تا در ویندوز ۹ امکان استفاده از نسخه‌ای از آفیس که کاملا با صفحه‌های لمسی سازگار شده، میسر شود. به این ترتیب استفاده از آفیس در تبلت‌ها و ابزارهای مجهز به صفحه لمسی نیز ساده‌تر خواهد شد.

فون‌آرنا گزارش کرده که ویندوز ۹ در آپریل سال ۲۰۱۵ عرضه عمومی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات