گوگل به حیات شبکه‌ی اجتماعی Orkut پایان می‌دهد

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
هرچند گوگل در مورد گوگل‌پلاس به‌عنوان شبکه‌های اجتماعی موفقیت چندانی را کسب نکرد، اما این کمپانی با راه‌اندازی Orkut به تعریف شبکه‌های اجتماعی کمک شایانی کرد. سرویس Orkut در زمان راه‌اندازی با استقبال خوبی روبرو شد، اما هم‌اکنون و پس از ده سال گوگل اعلام کرد که در 30 سپتامبر سال جاری میلادی این سرویس را برای همیشه متوقف خواهد کرد.
تبلیغات

گوگل اعلام کرده که سرویس Orkut را 30 سپتامبر 2014 میلادی مصادف با 8 مهرماه سال جاری متوقف خواهد کرد. این خبر چندان تعجب آور نبود، چراکه گوگل در سال‌های اخیر توجه چندانی به سرویس خود نداشت و تمامی تمرکز خود را روی سرویس‌هایی چون گوگل‌پلاس و یوتیوب متمرکز کرده بود تا این سرویس‌ها را به بهترین نحو ممکن توسعه دهد.

سرویس Orkut‌ در سال 2004 راه‌اندازی شد که علی‌رغم عدم موفقیت در جذب کاربران در کشور ایالات متحده، موفق به جذب کاربرانی از سایر نقاط جهان شد. برای مثال می‌توان به موفقیت این سرویس در کشورهایی چون برزیل و هندوستان اشاره کرد که حتی پس از رونق گرفتن ظهور فیس‌بوک باز هم در این کشورها به شدت محبوب باقی ماند. در کشور ما نیز اورکات با استقبال خوبی مواجه شد. گوگل بروزرسانی این سرویس را از سال 2012 متوقف کرد و از این‌رو وبلاگ رسمی این سرویس از سال 2012 تاکنون بروز نشده تا اینکه آخرین خبر دیروز من‌باب توقف سرویس‌دهی آن روز خروجی قرار گرفت.

گوگل سعی دارد تا از این فرصت نیز برای افزایش کاربران سرویس گوگل‌پلاس خود استفاده کند، چراکه براساس پیشنهاد گوگل، کاربران قادرند تا تمامی تصاویر، پست‌های خود را از طریق Google Takeout و تا سپتامبر 2016 میلادی به گوگل‌پلاس منتقل کنند. همچنین گوگل ابزار Orkut Archive را به محض توقف فعالیت این سرویس ارائه خواهد کرد.

گوگل بار دیگر یکی از سرویس‌های خود را متوقف می‌کند. به‌نظر شما در صورت توقف یک سرویس دیگر در آینده، نوبت به کدامیک از محصولات غول جستجو خواهد رسید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات