تماشا کنید: نسخه‌ی دوم Mirror Edge محصولی از سازنده‌ی Battlefield

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بازی معروف Mirror Edge با سبکی متفاوت معرفی شده بود که کمتر شبیه آن را دیده‌ایم. کاراکتر اصلی بازی، Faith به صورت اول شخص کنترل می‌شد و کارهای متفاوتی مثل مبارزه و حرکات آکروباتیک ورزش پاورکور انجام می‌داد. نسخه‌ی بعدی توسط سازنده‌ی معروف بتل‌فیلد یعنی Dice برای دو کنسول و البته پی‌سی عرضه می‌شود. در ادامه چند تصویر مربوط به آن را با هم تماشا می‌کنیم.
تبلیغات

در E3 2014 سازنده‌ی معروف بازی بتل‌فیلد تصاویر و طرح‌های اولیه‌ی بازی Mirror Edge 2 را در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار داده است. گیم‌پلی بازی البته در مراحل توسعه‌ی اولیه هم روی پرده آمده که به نظر تفاوت بسیار زیادی با نسخه‌ی اول ندارد. کاراکتر اصلی یعنی Faith با همان خالکوبی و دست‌کش‌های قدیمی در مناطق شهری در گردش است. از موانع بالا می‌رود و در مجموع همه چیز شبیه نسخه‌ی اول است.

موتور گرافیکی نسخه‌ی دوم بازی Frostbite 3 معروف است که افکت‌های فیزیکی فوق‌العاده و گرافیکی خیره‌کننده را به ارمغان می‌آورد.

قرار است نسخه‌ی جدید برای هر دو کنسول و پی‌سی عرضه شود. یک بازی جالب در ژانر دنیای باز که سال گذشته هم در E3 2013 از آن صحبت شده بود. دویدن، راه رفتن روی لبه‌های خطرناک ساختمان‌های بلند و آویزان شدن از در و دیوار همگی هیجان انگیز است.

Mirrors-Edge-3

جالب است که وقتی شیشه‌ای می‌شکند حس ضربه و خورد شدن واقعاً طبیعی است. شاید نابودی اجسام در بتل‌فیلد 4 را دیده باشید. همان موتور گرافیکی قدرتمند که شاید با استفاده از قابلیت‌های واسط برنامه‌نویسی Mantle بهینه‌تر هم شده باشد را در Mirror Edge 2 خواهیم دید.

لازم به ذکر است که در نسخه‌ی اول در محاسبات فیزیکی از تکنولوژی انحصاری انویدیا یعنی NVIDIA PhysX استفاده شده بود. موتور گرافیکی هم Unreal Engine 3 بود که حالا جای خود را به فراست‌بایت موفق می‌دهد. منطقی است که با وجود گرافیک طراحی شده توسط AMD، دیگر خبری از انویدیا و استفاده از PhysX برای شبیه‌سازی حرکات مه، خرده‌ریز اجسام و مخصوصاً شکستن شیشه نباشد. اما به هر حال فراست‌بایت موتور گرافیکی قدرتمندی است که امتحان خود را به نحو احسن پس داده است.

mirrors-edge

در ادامه توجه شما را به تریلر این بازی جلب می‌نماییم:

برای مطالعه کلیه مقالات نمایشگاه به صفحه E3 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات