سرمایه‌گذاری کمپانی‌های بزرگ برای تبلیغات از طریق هش‌تگ در جریان جام‌جهانی فوتبال

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
در آستانه‌ی برگزاری جام جهانی، ارزش استفاده از هش‌تگ‌ها بین کمپانی‌های تبلیغاتی به اندازه‌ی آگهی‌های ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای، بالا رفته است.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، آژانس‌های تبلیغاتی در نظر دارند تا در جریان برگزاری بازی‌ها و در زمان ایجاد توقف در بازی‌ها، همچون بین نیمه‌ها که کاربران اغلب به سراغ تلفن‌های‌هوشمند، رایانه‌ها و تبلت‌های خود رفته و شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنند، از فرصت استفاده کرده و با بهره‌گیری از هش‌تگ‌ها، این افراد را به سوی خود جلب نمایند. به‌نظر می‌رسد اهمیت هش‌تگ تا اندازه‌ای بالا رفته که ارزشی برابر آگهی‌های ویدئویی پخش شده در تلویزیون‌ها و شبکه‌های پخش‌کننده‌ی بازی‌ها یافته است.

براساس برآوردهای انجام شده، آژانس‌های تبلیغاتی و کمپانی‌هایی که در جریان مسابقات جام‌جهانی سعی در تبلیغات و جلب نظر مخاطبان را دارند، هزینه‌ای 378 میلیون دلاری را در جریان این مسابقات خرج خواهند کرد که در مقایسه با سال 2010 افزایشی 43 درصدی را به خود دیده است.

استفان‌مستر، یکی از مدیران ورزشی در نیِلسن در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

فرصت پیش آمده برای پست گذاشتن در جریان برگزاری مسابقات جام‌جهانی به‌منظور ارتباط با طرفداران از طریق شبکه‌های اجتماعی، یکی فرصت مغتنم‌ برای آژانس‌های تبلیغاتی است. این آژانس‌ها می‌توانند از طریق برقراری ارتباط با کاربران و هواداران در جریان برگزاری بازی‌ها، پیام‌های تبلیغاتی خود را نیز به گوش مخاطبان برسانند.

شماری از بزرگ‌ترین کمپانی‌های حاضر در جام‌جهانی، کمپین‌هایی را با محوریت هش‌تگ برای حضور در جام‌جهانی و تبلیغات در جریان برگزاری این رویداد بزرگ تدارک دیده‌اند. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به کیا، فولکس‌واگن، موندلِز، ماریوت و جانسون‌و‌جانسون اشاره کرد.

مونِدلِز که یکی از تولیدکنندگان اسنک‌ها و کیک‌های Orie و کرکرهای Ritz است، وب‌سایتی را برای تبلیغ هش‌تگ PassTheLove# ایجاد کرده. ماریوت با هش‌تگ TravelVictories# و جانسون‌وجانسون نیز با هش‌تگ PowerToYourMouth# به استقبال جام‌جهانی فوتبال رفته‌اند.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، یک چهارم جوانان 18 تا 24 ساله در جریان جام‌جهانی فوتبال در شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و توییتر حضور خواهند داشت و یک سوم از این افراد وضعیت اخبار، تیم‌ها و اخبار مسابقات را از طریق ابزار‌های قابل‌حمل خود تعقیب خواهند کرد.

براساس تحقیقاتی که در ایالات متحده انجام شده، 54 درصد از طرفداران و هواداران فوتبال در این کشور از برندهایی که تیم‌های محبوب آن‌ها را حمایت کنند، پشتیبانی خواهند کرد. این خبر می‌تواند نوید بخش روزهای خوشی برای کمپانی‌هایی چون کیا و فولکس‌واگن باشد؛ چراکه گمانه‌زنی‌های انجام شده حکایت از صرف هزینه‌ی 88 میلیارد دلاری برای خرید خودرو در بازار آمریکا در ۱۲ ماه پس از جام‌جهانی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات