آیفون اولین تلفن‌هوشمندی نیست که با آیتونز همراه شده است

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
هرچند سال ۲۰۰۷ میلادی، آیفون، انقلابی‌ترین محصول در حوزه‌‌ی ابزارهای موبایل توسط یکی از نوابغ فعال در حوزه‌ی فناوری معرفی شد. اما اولین تلفنی که به آیتونز مجهز شد، آیفون نبود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین تلفن مجهز به آیتونز توسط موتورولا برای اپل ساخته شد.
تبلیغات

در تابستان سال ۲۰۰۴ میلادی و سه‌سال پیش از معرفی آیفون توسط اپل، کوپرتینویی‌ها توافقی را با کمپانی موتورولا به امضاء رساندند تا تلفن‌های این کمپانی را همراه با آیتونز روانه‌ی بازار کند. اولین محصول موتورولا با آیتونز در سال ۲۰۰۵ میلادی با نام ROKR معرفی شد که استیوجابز با افتخار از آن نام‌برده و این تلفن‌ را آغازی بر عصر تلفن‌ها خواند.

استیوجابز این تلفن را بسیار فوق‌العاده می‌دانست چراکه امکان بهره‌گیری از امکانات آیپاد شافل را در کنار قابلیت‌های تلفن‌های رایج بازار در اختیار کاربران قرار می‌داد. این تلفن با وجود دو بلندگوی استریو و امکان اجرای اپلیکیشن پخش موسیقی آیتونز با استفاده از کلید اختصاصی و همچنین امکان ذخیره‌ی ۱۰۰ قطعه موسیقی از طریق آیتونز، یکی از بهترین تلفن‌ها برای دوستداران موسیقی بود.

موتورولا ROKR E1 از یک صفحه‌ی نمایش 1.9 اینچی از نوع TFT رنگی با رزولوشن 176 در 220، دوربین با رزولوشن VGA بهره می‌برد و از اسلات میکرو SD پشتیبانی می‌کرد. این تلفن‌هوشمند پس از عرضه فقط بصورت قراردادی توسط AT&T به بازار عرضه شد و قیمت آن 249.99 دلار برای نسخه‌ی دو ساله در نظر گرفته است.

ویدیو معرفی این تلفن توسط استیو جابز را از دست ندهید:

لینک دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات