گوگل بدنبال تصاحب سرویس موسیقی Songza است

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به استقبال از سرویس‌های استریم موسیقی، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ در پی تصاحب کمپانی‌های کوچکی هستند که چنین سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند. شاید یکی از نمونه‌های اخیر که بسیاری خرید آن را به‌دلیل استفاده از سرویس استریم موسیقی می‌دانند، تصاحب بیتس توسط اپل باشد. براساس گزارش منتشر شده در نیویورک‌پست، گوگل نیز در حال مذاکره برای تصاحب کمپانی Songza است.
تبلیغات

Songza یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های استریم زنده‌ی موسیقی است که تعداد کاربران فعال آن به 5.5 میلیون نفر می‌رسد. اپلیکیشن اندرویدی این سرویس 1 تا 5 میلیون بار دانلود شده است و 60,000 نفر از کاربران با رای خود در رتبه‌بندی این اپلیکیشن شرکت کرده‌اند.

سرویس موسیقی Songza قادر است تا نوع موسیقی که شما در نظر دارید به آن گوش فرا دهید را پیش‌بینی نماید. این پیش‌بینی نه براساس عادات موسیقی شما و آهنگ‌هایی که به آن گوش داده‌اید، بلکه براساس فعالیت‌هایی است که به انجام می‌رسانید. این سرویس گزینه‌های مختلفی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به لیستی از موسیقی‌های انتخاب شده توسط متخصصان موسیقی اشاره کرد. سرویس موسیقی با چنین ویژگی‌هایی، امری است که گوگل با سرویس موسیقی نوپای خود، Play Music دست به گریبان بوده و آن را تا مراحلی به پیش برده است.

از این‌رو و با توجه به شرایط امروز در عرصه‌ی استریم موسیقی به‌نظر می‌رسد خرید این کمپانی توسط گوگل نزدیک به واقعیت باشد. براساس شنیده‌ها گوگل در نظر دارد این کمپانی را با قیمتی برابر 15 میلیون دلار از آن خود کند.

طرفین اظهار نظری در این مورد نداشته‌اند، از این‌رو نمی‌توان به‌صورت قطعی در مورد تصاحب این کمپانی اظهار نظر کرد، اما تصاحب این کمپانی توسط گوگل به‌نظر منطقی و ممکن می‌رسد. سرویس موسیقی Play Music گوگل هم‌اکنون طرفداران چندان زیادی ندارد، اما یقیناً با اضافه شدن ویژگی‌های کاربردی شاهد افزایش کاربران این سرویس خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات