گوشی مولان هوآوی میزبان تراشه‌ی 8 هسته‌ای Kirin 920 می‌شود

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در نقشه راه کوآلکام حضور تراشه‌های قدرتمند 64 بیتی که از دو دسته هسته‌های ضعیف و کم‌مصرف و نیز سریع و پرمصرف استفاده می‌کنند را سابقا دیده‌ایم. تراشه‌های اٌکتای سامسونگ هم مشکلات اولیه را ندارند و هم از نظر توان پردازشی و هم از نظر مصرف باتری، بهینه شده‌اند. خبر جالب این است که حالا هوآوی چین هم تولید تراشه‌های 8 هسته‌ای با ساختار نام‌آشنای big.LITTLE را شروع کرده است. در ادامه با مشخصات اصلی Kirin 920 هوآوی آشنا می‌شویم.
تبلیغات

پیش‌تر در زومیت به بنچ‌مارک کیرین 920 هوآوی اشاره کرده بودیم.

kirin-920-antutu

تراشه‌ای با 4 هسته‌ی قدرتمند Cortex-A15 که فرکانس کاری حداکثر 1.7 الی 2 گیگاهرتز دارند و نیز 4 هسته‌ی دیگر از نوع Cortex-A7  با کلاک 1.3 تا 1.6 گیگاهرتزی که برای انجام امور سبک پردازشی به کار می‌روند. پردازنده‌ی گرافیکی هم Mali T628 است که هم از نظر توان پردازشی و هم از نظر امکانات توسعه‌ی نرم‌افزاری، یکی از بهترین طرح‌های آرم است. لیتوگرافی 28 نانومتری در تولید این تراشه هم دیده می‌شود.

kirin-920-huawei

پردازنده‌ی گرافیکی از نمایشگرهایی با حداکثر رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل پشتیبانی می‌کند، بنابراین ممکن است هوآوی هم به جمع تولیدکنندگان چینی که گوشی یا تبلتی با رزولوشن QHD تولید می‌کنند اضافه شود. البته با این تفاوت که تراشه‌ی آن هم توسط خود هوآوی تولید می‌شود. اهمیت موضوع وقتی بیشتر می‌شود که بنچ‌مارک‌ها آن را در حد S801 و S805 کوآلکام قرار می‌دهند.

مشخصه مهم دیگر کیرین 920، مودم LTE دسته‌ی 6 هست که از نهایت سرعت 300 مگابیت در ثانیه و تکنولوژی VoLTE که انتقال صدا (Voice) از طریق شبکه‌ی مخابراتی LTE است هم پشتیبانی می‌کند.

یکی از محصولاتی که احتمالاً از قدرت بالای کیرین 920 بهره‌مند شود، گوشی هوشمند Mulan است. نمایشگر 4.9 اینچی این گوشی، رزولوشن 1080p دارد. 3 گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین جلو با رزولوشن 5.1 مگاپیکسل هم از مشخصات جالب این گوشی رده اول است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات