دوربین فلای360، بدون چرخش تصویر پانوراما می‌گیرد

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
عکاسی پانوراما یکی از حالات جالب و کاربردی تصویربرداری از محیط پیرامون است که برای خلق تصاویر گسترده کاربرد دارد؛ تصویری که حاصل چرخش 360 درجه‌ای دوربین است. اما دوربین 360Fly این کار را بدون چرخش 360 درجه‌ای انجام می‌دهد. در ادامه با دوربینی که حاصل تجربه‌ی 16 ساله‌ی کمپانی  EyeSee360 است، بیشتر آشنا می‌شویم.
تبلیغات

عکاسی پانوراما برای گوشی‌های هوشمند امروزی، یک قابلیت پیش‌پا افتاده است. مخصوصاً در گوشی‌ها رده اول که پردازنده‌ی تصویر به راحتی از پس ترکیب عکس‌هایی که با چرخش گوشی گرفته می‌شوند، بر‌می‌آید.

اما محصول کمپانی EyeSee360 یک تجربه‌ی ساده و کاربردی از پانوراما است. بدون نیاز به چرخاندن دوربین کوچک Fly360، می‌توان تصاویر پانوراما تهیه کرد. تمام زوایا با یک بار عکاسی دیده و ثبت می‌شوند.

زاویه‌ی دید افقی، 360 درجه‌ی کامل است و زاویه‌ی عمودی 240 درجه. با این دید وسیع، متوجه می‌شویم که زاویه‌بازترین دوربین جهان یعنی Fly360 روبرو هستیم.

Fly360  رزولوشنی برابر با 1500 در 1500 پیکسل دارد. وزن آن تنها 120 گرم بوده و اگر به عمق 5 متری آب سفر کند، مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود. اندازه‌ی آن در حد یک توپ بیس‌بال است.

همچنین اتصال این دوربین به سه‌پایه و کلاه ایمنی امکان‌پذیر شده. حتی می‌توان آن را  روی تخته‌ی موج‌سواری ثابت کرد؛  چرا که ضد آب و کوچک است و لذا مشکلی برای آن پیش نمی‌آید.

helmet-fly360-camera

برای ذخیره کردن عکس‌ها می‌توان از اتصال Wi-Fi با کامپیوتر استفاده کرد. اپلیکیشن مخصوص اندروید و iOS هم فراهم شده تا بتوان سریعاً به ویرایش تصاویر و به اشتراک‌گذاشتن آنها پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات