ایکس‌باکس وان بدون کینکت سریع‌تر از نسخه با کینکت است

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
ماه گذشته مایکروسافت تصمیم به عرضه‌ی نسخه‌‌ی بدون کینکت ایکس‌باکس وان گرفت که منجر به کاهش ۱۰۰ دلاری قیمت این محصول شد. حال این کمپانی تایید کرده است که ایکس‌باکس وان بدون بهره‌گیری از سنسور کینکت، دارای عملکرد بهتری است.
تبلیغات

پیش‌تر بسیاری از گفته‌ها و اطلاعات از این امر حکایت داشتند که سنسور کینکت ایکس ‌باکس وان به‌واسطه‌ی بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی اختصاصی که در داخل آن تعبیه شده است، فشاری را به سخت‌افزار ایکس ‌باکس در مورد پردازش تصاویر و تشخیص صداهای ورودی اعمال نمی‌کند؛ اما یافته‌های جدید نشان از این دارند که کینکت فشار مضاعفی را روی پردازنده‌ی گرافیکی ایکس‌باکس وارد می‌کند.

مایکرسافت با تایید این مساله، اعلام کرده است که نسخه‌های ارزان‌تر ایکس‌باکس که از وجود سنسور کینکت بی‌بهره‌اند، دارای عملکرد بهتری هستند؛ بطوریکه پردازنده‌ی گرافیکی این کنسول‌ها تا 10 درصد بهتر عمل می‌کنند. این مساله با عدم رزرو منابع سیستم برای استفاده‌ی سنسور کینکت روی می‌دهد. ایکس‌باکس وان که از وجود کینکت بهره می‌برد، در برخی از بازی‌ها از جمله Titanfall دارای کیفیت لازم پردازشی نیست که می‌توان آن را به‌دلیل اختصاص یافتن منابع سخت‌افزاری به کینکت برشمرد. اما آیا این مساله بدین معنا است که کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس وان که آن را همراه با سنسور کینکت خریداری کرده‌اند، می‌توانند با جدا کردن کینکت لذت بیشتری از بازی‌ها ببرند؟

پاسخ سوال فوق مثبت است، چراکه با انتشار SDK آتی، توسعه‌دهندگان بازی‌ها قادر خواهند بود تا استفاده از کینکت را فدای کیفیت بازی خود نمایند. مایکروسافت برخلاف مواضع اولیه خود که وجود کینکت در کنار ایکس‌باکس را نوعی ضرورت خوانده بود، فاصله می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات