اینتل در کامپیوتکس 2014: تراشه‌‌ی سوفیا، دوربین سه بعدی ریل‌سنس و چند محصول جذاب دیگر

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
اینتل پیش‌بینی کرده اسن که تا سال 2020 تعداد اشیاء متصل به اینترنت به 50 میلیارد عدد خواهد رسید. اینترنت اشیاء موضوعی است که اگر به وسایل هوشمند نوظهور مثل ساعت و عینک و حتی لوازم خانگی نگاه کنیم، اهمیت آن روشن‌تر می‌شود. تراشه‌های Baytrail یک گام جدی و موفق برای اینتل بودند و حالا باید منتظر باشیم و ببینیم SoFIA چه قدر سریع و ارزان است. در ادامه به تراشه‌های سوفیا و دوربین RealSENSE و دیگر محصولات اینتل در کامپیوتکس 2014 می‌پردازیم.
تبلیغات

اینتل به همراه ایسوس به نمایش تبلت هیبریدی ترنسفورمر T300 Chi پرداخت. تبلتی که از تراشه‌های جدید خانواده‌ی Core M بهره می‌برد. لیتوگرافی جدید 14 نانومتری برای کاهش مصرف انرژی و افزایش توان پردازشی معرفی شده و با توجه به واژه‌ی Core مشخص است که تراشه‌های جدید، از ساختار Broadwell بهره می‌برند. فعلاً اینتل قول داده که تا پایان سال میلادی ابزارهای مبتنی بر Broadwell را در بازار ببینیم. تراشه‌های Core M کمتر از 10 وات مصرف می‌کنند و همان‌طور که قبلاً در زومیت اشاره کردیم، برای ابزارهای ترکیبی که هم لپ‌تاپ هستن و هم یک تبلت بسیار باریک، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود.

asus-tranformer-pad-303

کوآلکام با تراشه‌هایی که نامشان با MSM شروع می‌شود و دارای مودم مجتمع هستند، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سازندگان وسایل همراه است. اینتل هم در مورد مودم کارهای جدیدی انجام داده تا به خوبی از شبکه‌های مخابراتی نسل چهارم یا LTE پشتیبانی کند. تبلت ترنسفورمر پد 303 ایسوس با مودم LTE با استریم یک فیلم HD که به سرعت بالای اینترنت نیاز دارد، معرف مودم‌های جدید اینتل است.

پلتفرم SoFIA اینتل، راه حلی برای وسایل همراه است؛ ترکیب 4 هسته‌ی اتم و مودم 3G طراحی شده توسط اینتل برای بازار محصولات رده پایین که قرار است در فصل آخر 2014 روانه‌ی بازار شود. هنوز قیمت تراشه‌ها مشخص نشده ولیکن برای کاربرد در تبلت‌هایی که کمتر از 150 دلار قیمت دارند، روانه بازار خواهد شد و مثل بی‌تریل، محصولی نسبتاً ارزان خواهد بود.

sofia-features

اینتل برای تولید این تراشه‌ها با Rockchip چین که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های مبتنی بر معماری آرم است همکاری می‌کند. فروش محصول توسط هر دو کمپانی انجام می‌شود.

atom-soc

هنوز مشخص نشده که جزئیات معماری تراشه‌های ارزان‌قیمت SoFIA چیست، ممکن است هسته‌های اتم Silvermont، Airmont و حتی Goldmont در آن جای بگیرند. با توجه به عملکرد خوب سیلورمونت که قبلاً به بررسی عمیق آن پرداختیم، پلتفرم SoFIA فقط یک تراشه‌ی رده‌پایین و کند نیست. اینکه راک‌چیپ در طراحی تراشه‌ها به اینتل کمک کند، در توسعه‌ی سریع پلتفرم SoFIA بسیار موثر خواهد بود چرا که بسیاری از تولیدکنندگان چینی در محصولات رده‌پایین خود از تولیدات راک‌چیپ استفاده می‌کنند.

اینتل از تراشه‌های جدید هسول رفرش با نام رمز دره‌ی شیطان هم رونمایی کرده که پیش‌تر به آن پرداختیم. درایو حالت جامد DC P3700 هم محصول جدید اینتل برای موسسات تجاری و مراکز داده است. یک SSD سریع و گران‌قیمت.

intel-dc-p3700-ssd

محصول دیگری که اینتل ارایه کرده، دوربینی به نام RealSENSE است. دوربینی که با سرعت 60 فریم بر ثانیه از محیط پیرامون نقشه‌ی سه‌بعدی می‌سازد. آن هم به صورت آنی. اینتل برای استفاده از این دوربین، بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری ارایه کرده و همچنین 1 میلیون دلار جایزه برای بهترین اپلیکیشنی که برای استفاده از ریل‌سنس طراحی شود، در نظر گرفته است.

realsense-camera

شاید بتوان این دوربین را نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی کینکت مایکروسافت قلمداد کرد. اینتل برای نمایش سرعت و کارایی ریل‌سنس از یک لپ‌تاپ استفاده کرد که چهره‌ی شخص روبروی آن به صورت آنی در نرم‌افزار مدل می‌شد. نرم‌افزار با دنبال کردن 50 المان و ماهیچه‌ی مختلف صورت که شامل جهت چشم می‌شود، مدل سه‌بعدی صورت را نمایش می‌دهد.

realsencse-preview-software

برای مطالعه کلیه مقالات نمایشگاه به صفحه Computex 2014 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات