تماشا کنید: رقص سایه‌ها از طریق حقه‌ی کامپیوتری

پنج‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
مجسمه‌های کارتون معروف Beauty and the Beast، محصول دیزنی را به خاطر دارید؟ حال یک هنرمند ایده شبیه به آن را به کمک پروژکتور و حقه‌های کامپیوتری خلق کرده است و توانسته سایه مجسمه‌ها را به رقصیدن وادار کند.
تبلیغات

ما هم دوست داریم آنچه در تصویر مشاهده می‌کنیم را جادو تصور کنیم، اما از آنجایی که در دنیای فیلم‌های دیزنی به سر نمی‌بریم، باید به حقه‌های کامپیوتری فکر کنیم. برای شکل گیری آنچه در ویدیو مشاهده می‌کنید از دو فناوری استفاده شده است: ۱. تشخیص و دنبال نمودن حرکت اشیا و دوم رندر سه بعدی آنی.

لارنت کراست، هنرمند این اثر، برای پیاده سازی ایده خود، از آژانس Dpt کمک گرفته است. آن‌ها از پروژکتورهای مخفی برای نمایش تصویر روی دیوار بهره برده‌اند و پروژکتورها را طوری مخفی کرده‌اند که مخاطب متوجه‌شان نمی‌شود.

حرکت سایه‌ها براساس حرکت لامپی که توسط بازدیدکنندگان تکان داده می‌شود، همگام می‌شوند. در واقع الگوی حرکت لامپ توسط سنسورهای تشخیص دهنده حرکت، دریافت شده و سپس از طریق کامپیوتر تجزیه و تحلیل می‌شود و بلافاصله انیمیشن مرتبط با آن رندر شده و از طریق پروژکتور پخش می‌شود. به این ترتیب کاربر احساس می‌کند که مجسمه‌ها براساس حرکتی که او به لامپ داده در حال رقصیدن هستند.

لینک دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات