اچ‌پی از رقیب سرفیس پرو ۳ با نام Pro x2 612 رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
سرفیس ۳ مایکروسافت یکی از بهترین تبلت‌های تبدیل شدنی دنیا است، اما اگر بدنبال محصول دیگری باشید، شاید Pro x2 612 اچ‌پی نیز بتواند نظر شما را به خود جلب کند. این محصول هیبریدی اچ‌پی نیز از قلم دیجیتال پشتیبانی می‌کند و قادر به اجرای نسخه کامل ویندوز ۸.۱ است.
تبلیغات

آیا واقعا نیاز به تبلتی داریم که نقش لپ‌تاپ را نیز ایفا کند؟ این پرسشی است که حداقل من به نتیجه درستی برای آن نرسیده‌ام. اما تولیدکنندگان سخت‌افزارهای ویندوزی روی تولید این شاخه از محصولات هیبریدی به شدت پافشاری می‌کنند و شاید کاربران نیز در آینده روی خوش به این محصولات نشان دهند. در مقاله‌ای از محمد شهاب شهوازیان، سرفیس پرو۳: تبلت، لپ‌تاپ یا هردو؟، تا حدودی به این مساله پرداخته شد.

در همین راستا HP از یک تبلت-لپ‌تاپ هیبریدی به نام Pro x2 612 رونمایی کرده است که همچون سرفیس پرو ۳ از یک صفحه نمایش ۱۲ اینچ بهره می‌برد. این تبلت نیز از قلم دیحیتال پشتیبانی می‌کند و به پردازنده اینتل مخصوص اولترابوک‌ها مجهز شده است.

صفحه کلید جداشدنی تبلت جدید اچ‌پی، در مقابل نفوذ مایعات مقاوم است و نور پس‌زمینه نیز دارد تا بتوانید از آن به راحتی در محیط‌های تاریک استفاده کنید. این صفحه کلید همچنین دارای یک باتری داخلی است که با اتصال آن به تبلت بر طول عمر باتری کلی سیستم می‌افزاید. اچ‌پی ادعا می‌کند که این محصول در حالت لپ‌تاپ، طول عمر باتری ۱۴ ساعته را ارائه می‌کند.

تبلت به تنهایی از قلم دیجیتال ساخت Wacom پشتیبانی می‌کند، فناوری که مایکروسافت نیز در نسل قبلی تبلت‌های Surface Pro از آن استفاده می‌کرد؛ اما مایکروسافت در سرفیس ۳ ترجیح داد آن را جایگزین فناوری N-Trig کند که ظاهرا دقت بالاتری دارد. صفحه دیجیتایزر ساخت Wacom قادر است با دقت بسیار بالایی تا ۱٫۰۲۴ سطح فشار را تشخیص دهد. اما صفحه دیجیتایزر Wacom ضخامت بیشتری در مقابل N-Trig دارد و شاید مهم‌ترین دلیلی که مایکروسافت نسبت به استفاده از این فناوری روی آورده، همین موضوع باشد.

pro-x2-612

داک کی‌برد تبلت Pro x2 612  دارای خروجی VGA، دیسپلی‌پورت، اترنت، شکاف حافظه SD و دو درگاه USB 3.0 است. خود تبلت نیز دارای درگاه میکرو SD به همراه شکاف مربوط به قلم دیجیتال است.

از آنجایی که اچ‌پی برای فروش این تبلت، روی کاربران شرکتی و آن‌هایی که اهل کسب و کار هستند، حساب باز کرده است، تبلت Pro x2 612 از کارت خوان Smart Card و TPM نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین کاربران می‌توانند به میل خود نسخه مجهز به اسکنر اثر انگشت را نیز تهیه کنند.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، نسخه‌های مختلف تبلت جدید HP به پردازنده Core i3 یا Core 5 و حافظه ذخیره سازی ۶۴ تا ۵۱۲ گیگابایت مجهز خواهند شد. اما مهم‌ترین تفاوت بین Pro x2 612 با Surface Pro 3 مربوط به صفحه نمایش آن‌ها است. تبلت جدید اچ‌پی با وجود اینکه از صفحه نمایش ۱۲ اینچ بهره می‌برد، اما رزولوشن آن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ است که البته کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه بیشتر این تبلت را با نمایشگر 1080p تهیه کند. اچ‌پی برای کاربرانی که وزن دستگاه برایشان اهمیت زیادی دارد یک داک صفحه کلید سبک‌تر و باریک‌تر که فاقد باتری داخلی است را نیز تولید کرده است که کاربران می‌تواند از آن نیز استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات