آیفون 6 و این بار شایعات دور از انتظار: صفحه‌ نمایش خمیده و لوگوی درخشان اپل

دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
در روزهای منتهی به فصل پاییز شاهد معرفی نسل جدید آیفون خواهیم بود که بنابر گمانه‌های نزدیک به واقعیت، آیفون ۶ در دو نسخه‌ی 4.7 و 5.5 اینچی عرضه خواهد شد. اما امروز گزارش جدیدی در نشریه‌ی ژاپنی Nikkei منتشر شده که حکایت از احتمال عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش خمیده و نشان درخشان اپل، همچون مک‌بوک‌ها دارند.
تبلیغات

تا به امروز تصاویر متعددی از نمونه‌های ساختگی آیفون 6 منتشر شده است که وجه اشتراک همه‌ی آن‌ها وجود شیارهای پلاستیکی در درون بدنه‌ی تمام فلزی است. براساس گزارش Nikkei، هیچ‌یک از این طرح‌ها را نمی‌توان به‌عنوان الگوی نهایی طراحی آیفون ۶ در نظر گرفت و باید در انتظار تلفن‌هوشمندی مشابه آیفون 5S باشیم.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه منتسب به آیفون 6 هک شدن لوگوی اپل درون بدنه‌ی فلزی دستگاه است. این ویژگی پیش از این نیز در قالب شایعاتی به گوش رسیده بود، اما تایید آن توسط Nikkei، احتمال مشاهده‌ی چنین قابلیتی را بیشتر نزدیک به واقعیت جلوه می‌دهد. همچنین به‌نظر می‌رسد اپل لوگوی خود را همچون مک بوک‌ها درخشان خواهد کرد که در زمان استفاده کاملا مشخص باشد.

اما دور از انتظارترین قابلیتی که در این گزارش به آن پرداخته شده، صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در آیفون ۶ است که بنابر گمانه‌های Nikkei می‌تواند همچون جی‌فلکس ال‌جی خمیده با کمی انعطاف باشد. یکی از تئوری‌ها در مورد مزایای استفاده از صفحه‌ی نمایش خمیده، انعکاس کمتر نور در محیط‌های پرنور است که خوانایی محتویات صفحه‌ی نمایش در محیط‌های پرنور را بیشتر می‌کند، اما در صورت نبود این ویژگی نیز، استفاده از صفحه‌ی نمایش خمیده، به خودی خود جذاب است. هنوز نمی‌توان به قطعیت در این مورد سخن گفت.

با توجه به حجم شایعات مطرح شده، تنها می‌توان در یک مورد اتفاق نظر داشت و آن زود بودن زمان نتیجه‌گیری در مورد طراحی این آیفون است.

در ادامه مجموعه‌ای از تصاویر نمونه‌های ساختگی آیفون 6 را مشاهده خواهید کرد:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات