زوتاک خوش قیمت های سری ۷۰۰ انویدیا را عرضه کرد

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
شرکت زوتاک، یکی از معتبرترین تولید کنندگان کارت های گرافیک انویدیا، به تازگی دو محصول جدید مبتنی بر پردازنده گرافیکی GT740 را معرفی کرده است. این دو محصول جدید از لحاظ مشخصات فنی تقریبا تبیه به یکدیگر هستند، با این تفاوت که میزان حافظه آنها یک و دو گیگابایت از نسل GDDR5 و GDDR3 است.
تبلیغات

 در قلب پردازشگر این کارت ها 384 هسته وجود دارد که میزان کلاک پردازنده گرافیکی را به 993 مگاهرتز می‌رسانند. همچنین کلاک حافظه برای مدل GDDR5 به 5000 و برای مدل GDDR3 به 1782 مگاهرتز می‌رسد. رابط حافظه نیز پهنای باند 128 بیتی دارد.

این کارت گرافیک علی رقم اینکه یک محصول میان رده به شمار می رود، اما از امکانات و فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردار است. از جمله امکانات کارت گرافیک GT740 زوتاک می‌توان به پشتیبانی از فناوری‌های NVIDIA Surround و NVIDIA NVENC اشاره کرد که به ارائه تصاویر با کیفیت‌تر کمک قابل توجهی می‌کنند. همچنین این محصول از فناوری‌های DirectX 12 و OpenGL 4.4 نیز پشتیبانی می‌کند. این امکانات با کارت‌های گرافیکی قدرتمند و حرفه‌ای برابری می‌کنند.

طبق گفته انویدیا پردازنده گرافیکی GT740 از نظر توان پردازش گرافیکی و کارایی با نمونه GTX650 در نسل گذشته برابری می‌کند. از این رو به دلیل ارائه کارت گرافیک سری GT740 با قیمت مناسب و کارایی بالا، باید منتظر یک محصول ایده آل برای قشر وسیعی از کاربران PC باشیم. کاربرانی که با فیلم‌ها، ویدئوها، وب گردی، کدگشایی ویدئویی و تا حدودی بازی‌های رایانه‌ای سه‌بعدی سر و کار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات